معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شیعه و محب واقعی امیرالمومنین(ع) هیچ گاه نسبت به وضعیت ایتام و فقرای جامعه خود بی توجه و بی تفاوت نیست.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛  حجت الاسلام والمسلمین حسن نظری شاهرودی ضمن تسلیت شهادت مظلومانه مولی الموحدین علی (ع) اظهار کرد: ماه رمضان ، ماه امیرالمومنین (ع) است؛ شخصیت بی نظیری که پس از رسول خدا(ص) بزرگترین حامی مظلومان و محرومان بود و در رسیدگی به اوضاع و احوال ایتام و فقرا از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کرد.

وی افزود: کسی که خود را شیعه و محب چنین امامی می‌داند، به هیچ وجه نمی‌تواند و اساساً حق ندارد که نسبت به حال و روز مردم جامعه خود به خصوص قشر ضعیف و محروم بی توجه و بی تفاوت باشد.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه همچنین با بیان اینکه توجه و رسیدگی به خانواده‌های مستمند و تنگدست وظیفه دینی و انسانی همه ماست، خاطرنشان کرد: این گونه خانواده‌ها باید در سطح جامعه شناسایی شده و مورد حمایت قرار گیرند و فراتر از وظیفه دولت و نهادهای حاکمیتی، مردم نیز نسبت به این قضیه وظیفه دارند و نباید از این وظیفه انسانی و شرعی و اخلاقی غفلت کنند.

وی گفت: یکی از نشانه‌های انسان مؤمن به خصوص در ماه مبارک رمضان این است که در هیچ شرایطی نسبت به زندگی و معیشت خواهران و برادران دینی خود بی تفاوت نیست و به سهم خود در رفع نیازمندی‌های آنان می‌کوشد.

انتهای پیام/ت

توجه و رسیدگی به خانواده‌های مستمند و تنگدست وظیفه دینی و انسانی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار