ازبکستان سه هزار تن گندم به افغانستان کمک کرد و در جریان اهدای این کمک‌ها، مقام‌های کشور ازبکستان بر تلاش‌ها برای تامین امنیت، ایجاد سهولت در تجارت و کاهش قیمت برق ورداتی به افغانستان نیز تأکید کردند.

ازبکستان سه هزار تن گندم به افغانستان کمک کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ازبکستان سه هزار تن گندم به افغانستان کمک کرد و در جریان اهدای این کمک‌ها، مقام‌های کشور ازبکستان بر تلاش‌ها برای تامین امنیت، ایجاد سهولت در تجارت و کاهش قیمت برق ورداتی به افغانستان نیز تأکید کردند.
 
محمد اسحاق رهگذر، والی بلخ در مراسم تحویل گیری گندم خوراکی در شهرک بندری حیرتان در مزار شریف گفت که این کمک فصل جدیدی در روابط دو کشور ایجاد خواهد کرد.
 
والی بلخ گفت که ولایات شمالی افغانستان در یک وضعیت نامناسب قرار گرفته اند که از یکسو ناامنی و از طرف دیگر خشکسالی مردم را در تنگنا قرار داده است.
 
به باور آقای رهگذر این کمک‌ها دقیقا در زمانی صورت گرفته که صدها تن از باشندگان ولایات‌های شمالی نیازی جدی به کمک‌های غذایی و غیر غذایی دارند.
 
از سوی دیگر، مقام‌های ازبکستان نیز در این مراسم از ادامه همکاری با افغانستان در راستای تامین صلح، ایجاد سهولت در روابط تجاری و کاهش قیمت برق به افغانستان خبر دادند.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار