رئیس و سرمربی پیشین باشگاه دینامو زاگرب کرواسی به اتهام فساد و تقلب مالی در انتقال بازیکنان فوتبال در مجموع به بیش از 11 سال زندان محکوم شدند.

بیش از 11 سال زندان برای رئیس و سرمربی پیشین دینامو زاگرب

به گزارش   خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زدرافکو مامیچ رئیس سابق باشگاه دینامو زاگرب از سوی دادگاه شهر اوسیک کرواسی ،به اتهام فساد و تقلب مالی در انتقال بازیکنان به 6.5 سال زندان محکوم شد.
این مقام 58 ساله در جلسه دادگاه حضور نداشت.او روز سه شنبه به بوسنی و هرزگوین سفر کرده بود و حکم دادگاه در غیاب او صادر شد. مامیچ به دنبال اعلام این حکم گفت: هر وقت که بخواهم می‌توانم به کرواسی بازگردم .


دادگاه علاوه براین، پرونده اتهامات زوران مامیچ، سرمربی سابق دینامو زاگرب و برادر زدرافکو ،و دمیر وربانوویچ، مدیر پیشین این باشگاه و یک بازرس مالیاتی را نیز بررسی کرد و همه آنها را مجرم شناخت.
بر این اساس زوران مامیچ به 4 سال و 11 ماه زندان ، وربانوویچ نیز به 3 سال زندان و ناظر مالیاتی باشگاه هم به حکم 4 سال و 2 ماه زندان محکوم شدند.
طبق احکام صادره از سوی دادگاه کرواسی فساد مالی صورت گرفته در باشگاه دینامو زاگرب بالغ بر 15 میلیون یورو بود که دولت این کشور با خسارت یک‌ونیم میلیون یورویی مواجه شد. مبلغ فوق در معاملات فریبکارانه انتقال بازیکنان فوتبال به دست آمده است.
در طول محاکمه، دژان لوورن، مدافع کروات لیورپول و لوکا مودریچ، بازیکن کروات باشگاه رئال مادرید به عنوان شاهد حضور داشتند و اطلاعاتی درباره انتقال از تیم دینامو زاگرب به دادگاه ارائه کردند.
لوکا مودریچ ماه مارس گذشته میلادی متهم به ارائه شهادت دروغ درباره انتقال خود از دیناموزاگرب به تیم تاتنهام در سال 2008 میلادی،متهم شد.
زدرافکو مامیچ نیز پس از کناره‌گیری از ریاست باشگاه دینامو زاگرب کرواسی در سال 2016 میلادی همچنان به عنوان مشاور در این باشگاه به فعالیت خود ادامه داد. او به عنوان یکی تاثیرگذارترین فرد پشت صحنه فوتبال در کشور کرواسی و باشگاه دینامو زاگرب محسوب می‌شود.
انتهای پیام/


چندین سال زندان برای مربی و رئیس سابق دیناموزاگرب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار