هزاران نفر از مردم یونان در اعتراض به طرح دولت این کشور برای حل بحران مربوط به نام کشور مقدونیه تظاهرات کردند.

تظاهرات هزاران نفر از مردم یونان در اعتراض به نام کشور مقدونیهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم یونان در اعتراض به طرح دولت این کشور برای حل بحران مربوط به نام کشور مقدونیه تظاهرات کردند.

هزاران نفر از مردم یونان در شهر پلا تجمع کردند تا مخالفت خود را با طرح دولت درباره نام کشور مقدونیه نشان دهند. پلا قطب تاریخی استان مقدونیه در یونان است که اسکندر مقدونی نیز در آن به دنیا آمد. این استان همنام کشوری است که مقدونیه نام دارد.

مشابهت اسمی این کشور با استان مقدونیه در یونان باعث اختلافاتی میان دو کشور شده است. آتن از پذیرش این نام برای کشوری که پس از فروپاشی یوگسلاوی سابق جدا و مستقل شد، خودداری می‌کند.

یونان با ورود مقدونیه به ناتو و اتحادیه اروپا نیز تا زمانی که مسئله نامگذاری آن حل نشده، مخالف است. با وجود این، مذاکرات طرفین در ماه‌های گذشته نتایج قابل قبولی داشته است. گفته می‌شود آتن با گنجانده شدن نام «مقدونیه» به عنوان بخشی از نام کشور مقدونیه موافقت کرده است تا نامی مانند «مقدونیه جدید»، «مقدونیه شمالی» یا «مقدونیه علیا» برگزیده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار