ریاست جمهوری افغانستان تایید کرده است که پیشنهاد امارات متحد عربی مبنی بر فرستادن سربازان ویژه به افغانستان در چارچوب ماموریت حمایت قاطع ناتو را پذیرفته است.

سربازان ویژه اماراتی به افغانستان اعزام می شوندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ریاست جمهوری افغانستان تایید کرده است که پیشنهاد امارات متحد عربی مبنی بر فرستادن سربازان ویژه به افغانستان در چارچوب ماموریت حمایت قاطع ناتو را پذیرفته است.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان در خبرنامه‌ای گفته است که شورای امنیت ملی افغانستان پیشنهاد امارات متحد عربی مبنی بر فرستادن سربازان ویژه به افغانستان را پذیرفته است تا این سربازان بر اساس توافقنامه امنیتی افغانستان و سازمان ناتو، در بخش آموزش، مشورت دهی و همکاری نیروهای نظامی افغانستان فعالیت کنند.

اقدام امارات متحد عربی و قطر برای همکاری با ماموریت حمایت قاطع در افغانستان در ماه نوامبر سال گذشته‌ی میلادی در جریان نشست وزیران دفاع ناتو در بروکسل اعلام شد.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو از اقدام این دو کشور استقبال کرده و گفته بود که نظامیان این دو کشور توانایی لازم را دارند و حضور آنها در افغانستان بیانگر حمایت قوی جهانی از افغانستان است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: امارات ، افغانستان ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار