مدیرکل دفتر حفاظت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: تعداد معدودی پروانه شکار چهارپا، در راستای کمک به حفظ و پویایی جمعیت برخی گونه‌ها، در بعضی از زیستگاه‌های کشور صادر شده است.

تعداد معدودی پروانه شکار چهارپا در 5 استان کشور صادر شده استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی تیموری افزود: با توجه به استمرار خشکسالی و کاهش ظرفیت بُرد زیستگاه‌های طبیعی و نیز با عنایت به آنالیز نتایج سرشماری‌های حیات وحش که افزایش چشمگیر جمعیت گونه‌های چهارپا را تایید می‌نماید، صدور تعداد محدودی پروانه شکار، بهترین تصمیم ممکن در حال حاضر است.

وی ادامه داد: ترتیبی اتخاذ شده که منابع مالی حاصل از شکار گونه‌ها، در زیستگاه‌ها و مناطقی که شکار در آن‌ها انجام می‌گیرد، هزینه شود.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید محیط زیست تصریح کرد: در همین راستا تعداد معدودی پروانه شکار چهارپا در پنج استان کرمان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و البرز صادر شده است.

تیموری با اشاره به اظهارات برخی مدیران شرکت‌های گردشگری مبنی بر دریافت 70 میلیون تومان بابت هزینه صدور هر یک عدد مجوز شکار برای گردشگران خارجی گفت: هزینه صدور پروانه برای شکار هر یک رأس قوچ اوریال، برای شکارچیان داخلی حدود 1 میلیون تومان و برای اتباع خارجی چندین برابر این مبلغ می‌باشد که بخش اعظم درآمد حاصل از این مجوز‌ها نیز در همان منطقه حیدری هزینه خواهد شد.

وی با یادآوری این موضوع که سازمان حفاظت محیط زیست کشور، تنها برای شکار گونه‌های نر جانوری پروانه صادر می‌کند، افزود: شکار در این شرایط هیچ استرسی برای ماده‌های زایمان کرده و بره‌های آن‌ها ایجاد نمی‌کند و شاید بتوان گفت که بهترین زمان شروع شکار از حیث کاهش استرس برای جمعیت زایا، نورَس و جوان گله‌ها، بازه زمانی تعیین شده در دستورالعمل مذکور یعنی از اول خرداد به بعد است.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: مردم عزیز کشورمان مطمئن باشند که سازمان حفاظت محیط زیست هرگز تنوع زیستی و حیات وحش کشور را فدای مصالح زودگذر نکرده و نخواهد کرد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

صدور تعداد معدودی پروانه شکار در5 استان کشور

 
 
برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.