کارشناس مسائل سیاسی دریزد گفت: در شرایط فعلی جهان و منطقه باید با حضور گسترده و دشمن شکن خود در روز قدس به ندای امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و در واقع به ندای «هل من ناصر» امام حسین (ع) در روز عاشورا پاسخ دهیم.

غفوری کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  در خصوص اهمیت راهپیمایی روز قدس گفت: با نگاه به تاریخ معاصر جهان مخصوصاً منطقه خاورمیانه بیندازیم می‌بینیم که امروزه جغرافیای سیاسی منطقه توسط قدرت‌های استکباری به هم ریخته و در منطقه خاورمیانه کشوری از صحنه جغرافیای سیاسی به نام فلسطین حذف و یک کشور جعلی و اشغالگر به نام رژیم اشغالگر اسرائیل متولد می‌شود.

غفوری ادامه داد: امام خمینی (ره) در پیام خود به مناسبت نامگذاری روز جهانی قدس می‌فرمایند «هان‌ای مسلمانان جهان و مستضعفان گیتی به پا خیزید و مقدرات خود را به دست گیرید، تا کی نشسته‌اید که مقدرات شما را واشنگتن یا مسکو تعیین کنند؟ تا کی باید قدس شما در زیر چکمه تفاله‌های آمریکا، اسرائیل غاصب پایکوب شود؟ تا کی سرزمین قدس، فلسطین، لبنان و مسلمانان مظلوم آن دیار در زیر سلطه جنایتکاران به سر برند».

غفوری در ادامه خاطر نشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری مسئله قدس یک مسئله شخصی یا یک مسئله مخصوص به یک کشور ویا مخصوص به مسلمانان جهان در عصر حاضر نیست، بلکه حادثه‌ای است برای موحدین جهان و مومنان اعصار گذشته، و حال و آینده، از روزی که مسجدالاقصی پی ریزی شد تا آنگاه که این سیاره در نظام هستی در گردش است و باید مبارزه را ادامه داد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه یزد با اشاره به روایات دینی در خصوص حمایت از مظلوم گفت: دایره قلمرو دین اسلام صرفا مومنان و اهل ایمان نیستند بلکه در حدیثی آمده است «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم» کسی که صدای فردی را بشنود نفرموده صدای مسلمانی را بشنود، فردی ندا بدهند که‌ای مسلمانان به داد من برسید و به او جوابگو نباشند مسلمان نیستند؛ لذا آنچه از متون دینی ما برداشت می‌شود، این است که اسلام یک دین جهان شمول است.

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد ادامه داد: همچنین درآیات قرآن خطاب «یا ايها الناس» به کاربرده شده یعنی خطاب قرآن به همه مردم است؛ بنابراین در قانون اساسی ما هم اشاره می‌کند وظیفه دولت اسلامی حمایت از نه تنها مسلمانان بلکه مستضعفین جهان بوده و در سیاست خارجه جمهوری اسلامی نیز به این موضوع اشاره شده است.

غفوری تاکید کرد: در شرایط فعلی جهان و منطقه باید با حضور گسترده و دشمن شکن خود در روز قدس به ندای امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و در واقع به ندای «هل من ناصر» امام حسین (ع) در روز عاشورا پاسخ دهیم و با حضور آگاهانه و پرشکوه خود در این مراسم حمایت خود را از مظلومان جهان اعلام داریم.

انتهای پیام/ ا

حضور در راهپیمایی روزقدس و پاسخ به به ندای «هل من ناصر» امام حسین (ع) در روز عاشورا

برچسب ها: روز قدس ، راهپیمایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار