تولیت آستان قدس رضوی گفت: مردم امروز خروششان را علیه مستکبران، آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایتشان را از مردم فلسطین اعلام کردند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  ظهر امروز جمعه در جمع راهپیمایان تبریزی در  روز جهانی قدس گفت: مردم تبریز و آذربایجان امروز در خیابان‌ها خروششان را علیه مستکبران و آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایتشان را از مردم فلسطین اعلام کردند.

وی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی برای مردم فلسطین بود. حرکتی که قبل از انقلاب ناسیونالیستی و عربی بود و با انقلاب اسلامی به یک حرکت اسلامی تبدیل شد.

وی افزود:تجربه سالیان گذشته نشان داده است مقاومت اسلامی در فلسطین و هر منطقه تحت اشغال مستکبران جواب می‌دهد.

وی ادامه داد: تکلیف جنگ با دشمنان اسلام در میدان جنگ مشخص می‌شود نه پشت میز‌های مذاکره چرا که به میز‌های مذاکره اعتمادی نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی بر مبارزات مردم فلسطین گفت: پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران، مبارزات مردم فلسطین را از یک حرکت ناسیونالیستی به یک مقاومت اسلامی و انقلابی تبدیل کرد و این موضوع برای جبهه استکبار بسیار سنگین تمام شده است.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به شکست جریان سازش با صهیونیست‌ها در معاهده‌های کمپ دیوید و شرم الشیخ خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت اسلامی و حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه ۲۲ روزه و ۸ روزه موفق شدند رژیم غاصب صهیونیستی را بدون داشتن نیروی دریایی و هوایی شکست دهند و این جریان در سایه ایستادگی و پایداری شکل گرفت.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: به برکت مقاومت اسلامی در منطقه امروز کار به جایی رسیده است که اسراییل به جای اندیشه تصرف نیل تا فرات به دور خود دیوار می‌کشد.

مردم در راهپیمایی روز قدس حمایتشان را از فلسطین اعلام کردند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز رژیم آل سعود و اعراب مرتجع منطقه در باتلاق آمریکایی‌ها فرو رفته اند و به مردم خودشان خیانت کرده اند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران راه حلی براساس دموکراسی به مردم منطقه ارائه کرده است و آن منطق این است که هر یک نفر فلسطینی یک حق رای دارد تا سرنوشت سرزمین‌های اشغالی روشن شود.

 به آمریکا و اسرائیل هیچ اعتمادی نیست و این در تجربه تاریخی فلسطین هویداست

رئیسی با تاکید به اینکه به آمریکا و اسرائیل هیچ اعتمادی نیست و این در تجربه تاریخی فلسطین هویداست، ادامه داد: امروز رئیس‌جمهور آمریکا معامله قرن راه انداخته است و حرفش این است که صحرای سینا را برای تشکیل یک شهر و یک کشور فلسطینی انتخاب کردیم ولو با تجاوز به خاک و تعرص به مردم باشد.

وی ادامه داد: مردم فلسطین ۵ میلیون آواره دارد و آنچه میدان مبارزه را تایید می‌کند، مقاومت مردم غزه و لبنان است و تا پیروزی از پای نخواهند نشست.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: آل‌سعود در شکل آل‌سلمان می‌خواهد پشت این طرح، معامله عربی را انداخته و حاکیت متزلزل خود را حفظ کرده تا با این کار تحول در منطقه ایجاد کند.

وی ادامه داد: این معامله یک فرارداد نیست بلکه باتلاق قرن است که آمریکا و حامیانش در آن غرق خواهند شد.

رئیسی افزود: جمهوری اسلامی ایران و رهبری ایران یک راه‌حل دموکراسی اعلام کردند که تنها راه‌حل برای مردم فلسطین نیست بلکه نجات کلیه مسلمانان است و آن این است که "هر نفر یک رای" است و باید خود مردم انتخاب کنند.

وی با اشاره به شعار‌های تو خالی آمریکا و ناقضان حقوق بشر که مدعی حقوق بشر هستند و ادعایشان سر به فلک کشیده است، افزود: امتداد جریان راهبردی آن‌ها در منطقه آل‌سعود است تا از طریق حماقت آن‌ها بر منطقه سلطه یابند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: اگر جریان استکباری حق پذیر نباشد، منطق و استدلال را قبول نکند، راه‌حل آن تنها مقاومت است.

وی بیان کرد: ایران اسلامی با حرکت مستشاری خود و نیرو‌های دفاعی در مقابل جانیان بی‌رحم داعش که درس گرفته اسرائیل یوده و هستند، ایستاد و آن‌ها را در همه جبهه‌ها با شکست روبه رو کرد.

مردم در راهپیمایی روز قدس حمایتشان را از فلسطین اعلام کردند

رئیسی گفت: مردم مسلمان منطقه به برکت انقلاب و به تبعیت از راه امام و خون شهدا می‌خواهند مسلمان زندگی کنند و هیچ‌گاه اجازه ایجاد بی ثباتی در منطقه نخواهند داد.

وی افزود: ما آزدای قدس را بسیار نزدیک می‌بینیم در حالیکه شاید برخی‌ها دیر بپندارند.

تولیت استان قدس رضوی با بیان اینکه به عنوان یک طلبه از فهم و حضور با معنای مردم تبریز در خیابان‌ها قدردانی می‌کنم، افزود: از قرن‌ها پیش نام امام رضا (ع) برای مردم با تعصب آذربایجان، ویژه بوده است.

وی ادامه داد: ارادت مردم آذربایجان به امام هشتم یک اراده ریشه‌دار است و از اینکه در روز قدس در جمع مردم تبریز هستم شاکر پروردگار هستم و امیدوارم لایق عزت، اقتدار و عرق ریختن‌های مومنان باشم.

 

انتهای پیام/ش

برچسب ها: قدس ، رمضان 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.