رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه نشست گروه ۷ با نخست‌وزیر کانادا درباره پیمان نفتا گفتگو کرد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، در حاشیه نشست گروه ۷ دیدار کرد.

 نخست وزیر کانادا در دیدار با ترامپ گفت: خرسندم که به رئیس جمهور ترامپ در شارلوا (منطقه‌ای در استان کبک کانادا) خوشامد می‌گویم و این فرصتی برای ما است درباره موضوعات مختلف گفتگو کنم و مسلما تجارت موضوع گفتگو‌ها بوده است و همچنان به آن ادامه خواهیم داد. تعامل ما در جهان و همکاری با یکدیگر برای ایجاد شغل‌های خوب در دو طرف مرز موضوع گفتگو خواهد بود. ما هردو با تعهد افزایش قشر متوسط انتخاب شدیم.

ترامپ نیز گفت: جاستین واقعا فرد بزرگی بوده است و من تشکر می‌کنم.

وی با لحن طعنه آمیز که خنده حاضران را در پی داشت، گفت: جاستین موافقت کرده است همه تعرفه ها، همه موانع تجاری بین کانادا و آمریکا را کاهش دهیم. بنابراین، من بسیار خوشحال هستم.

نخست وزیر کانادا هم به مزاح گفت: باید بگویم نفتا در شکل خوبی قرار دارد.

رئیس جمهور آمریکا سپس گفت: ما واقعا در حال کار بر روی آن (نفتا) هستیم، اما روابط ما بسیار خوب است. ما در تلاش برای کاهش تعرفه‌ها و بسیار منصفانه کردن آن برای هر دو کشور هستیم و ما امروز پیشرفت بسیاری داشتیم. پیمان نفتا می‌تواند به شکل متفاوتی باشد. نفتا می‌تواند با کانادا و با مکزیک به صورت تک به تک (توافق جداگانه با هر دو کشور) باشد. این نوع توافق ساده‌تر و انجام آن آسان‌تر است. من فکر می‌کنم این برای هر دو کشور بهتر است. فکر می‌کنم ما باید به چیزی برسیم که به نفع کانادا و آمریکا باشد.

انتهای پیام/

دیدار ترامپ با ترودو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار