مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت : جهاد کشاورزی با همکاری شبکه دامپزشکی شهرستان از ابتدای شروع فعالیت نوغانداران در سال جاری حدود 92 هزار متر مربع سالن سرپوشیده را بصورت رایگان سمپاشی وضدعفونی کرد.

ضدعفونی و سمپاشی 92 هزار متر مربع سالن سرپوشیده در کاشمربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سید ابوالقاسم موسوی افزود: نوغانداران شهرستان کاشمرجمعیتی بالغ بر 480 نفر را تشکیل می‌دهند و تعداد جعبه نوغان وارد شده به شهرستان 875 جعبه می‌باشد.

وی ادامه داد: هر جعبه نوغان با قیمت معادل هفت هزار و 500 تومان در اختیار پرورش دهنده قرار گرفت؛ که نوغان دار در حال حاضر می‌تواند آنرا به قیمتی حدود 36 هزار تومان به فروش برساند.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمرگفت: علی رغم سرمازدگی ابتدای فصل درختان توت وکمبود برگ که باعث افت 4 تا 5 درصدی عملکرد در تولید پیله کرم ابریشم شد، میانگین تولید هر جعبه نوغان 38 کیلوگرم برآورد می‌شود که با احتساب قیمت 36 هزار تومان به ازای هر کیلو پیله‌تر درآمد ناخالصی بالغ بریک میلیون و 368 هزار تومان را در هر جعبه برای نوغاندار به همراه دارد.

موسوی افزود: امیدواریم با افزایش آگاهی و اطلاعات نوغانداران در زمینه پرورش و همچنین نگهداری درختان توت وکاهش خسارت ناشی از عدم رعایت نکات بهداشتی؛ شاهد افزایش عملکرد و بهبود وضعیت درآمدی این قشر از کشاورزان باشیم به نحوی که در آینده بخش بیشتری از جامعه کشاورزان به صنعت نوغانداری متمایل شوند.

انتهای پیام // و. ت.

 


پرورش کرم ابریشم و صنعت نوغانداری در کاشمر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.