حبس ابد در انتظار افسر سابق سیا

بنابر گزارش نیویورک تایمز یک افسر سابق اطلاعاتی آمریکا به اتهام جاسوسی برای چین محکوم به حبس ابد شد.

محکومیت حبس ابد در انتظار افسر سابق سیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، یک افسر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، روز جمعه به اتهام جاسوسی محکوم به حبس ابد شد. این افسر سابق سازمان سیا متهم به خیانت به کشورش و جاسوسی برای چین است.

کوین مالوری 61 ساله به اتهام جاسوسی و دادن اطلاعات غلط به پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی)، درباره ارتباط خود با سرویس‌های اطلاعاتی چین مجرم شناخته شد. 

به طور معمول این پرونده‌ها به علت مشکلات ناشی از اطلاعات بسیار محرمانه به سختی مورد بررسی دادگاهی قرار می‌گیرند. دادستان منطقه ویرجینیای غربی در این باره گفت: جرایم اندکی در این کشور داریم که از جاسوسی مهمتر می‌باشند. این اداره تاریخچه طولانی از کسانی دارد که به کشور خود خیانت کرده‌اند و از اطلاعات محرمانه منتفع می‌شوند.

با این حال وکلای مالوری قاطعانه جرم جاسوسی او را رد کردند. آنها ادعا می‌کنند این مامور مخفی سازمان سیا فردی وطن پرست است که قصد داشته با استفاده از موقعیت خود  ماموران اطلاعاتی چین را در دام سازمان سیا بیندازد. وکیل مالوری روز سه شنبه اعلام کرد: اقدام او یک عملیات اطلاعاتی علیه چین بوده است. در واقع مالوری بر ضد چین در حال فعالیت بوده است.

با این حال اظهارات وکیل مالوری هئیت منصفه دادگاه را متقاعد نکرد. در اوایل سال 2017 مالوری پیامی از سوی ماموران چین مبنی بر همکاری دریافت کرد. بنا بر گزارش نیویورک تایمز سپس مالوری به یک عامل اطلاعاتی چین معرفی شد.  طی چهار ماه پس از آن، او که به زبان ماندرین چینی مسلط است، به شانگهای سفر کرد و ارتباطات سری با این عامل چینی داشت. تلاش چین برای حفاظت از محتوای گفتگوهای تلفنی آن دو ناموفق بود. در نتیجه ماموران اف بی آی توانستند به محتوای گفتگوهای تلفنی مذکور دست یافته، آن را تحلیل کنند و براساس آن به هشت سند دست یابند. چهار مورد از اسنادی که در این گفتگوی تلفنی به آنها اشاره شد، اطلاعات محرمانه بوده است.

پرونده او یکی از چندین پرونده از تلاش‌های چین برای بکارگیری ماموران اطلاعاتی آمریکا است. در ماه ژانویه اف بی آی یکی دیگر از ماموران سابق سازمان سیا را که با سرویس‌های اطلاعاتی چین ارتباط داشته، دستگیر کرد. همچنین هفته گذشته یکی از افسران سابق اطلاعات دفاعی آمریکا متهم به تلاش برای جاسوسی علیه این کشور شد.

محکومیت مالوری قرار است از ماه سپتامبر اجرا شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان سیا ، آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار