مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال عملیات مرمت بازار تاریخی شهرضا آغاز شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، فریدون اللهیاری اظهار کرد: عملیات مرمت بازار تاریخی شهرضا با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال شامل استحکام‌بخشی ستون‌ها و طاق‌ها و همچنین ترمیم برخی طاق‌های آسیب‌دیده انجام می‌شود.

وی افزود: شهرستان تاریخی شهرضا که قدمت آن به پیش از اسلام باز می‌گردد، در مسیر شاهراه ارتباطی شمال به جنوب کشور قرار داشته، بنابراین این شهرستان در طول تاریخ به این واسطه در حوزه‌های فرهنگی و تمدنی فلات مرکزی ایران از توسعه و پیشرفت فراوانی برخوردار بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در ادامه به جایگاه بازار تاریخی شهرضا اشاره کرد و گفت: بازار تاریخی شهرضا در طول ازمنه مختلف از رونق و شکوه فراوانی برخوردار بوده به گونه‌ای که در سده‌های پنجم و ششم هجری قمری(درعصر سلاجقه) و سپس در سده یازدهم هجری قمری و همزمان با عصر صفوی، این بازار از رونق فراوانی برخوردار بوده است؛ تجار و بازرگانان منطقه عراق عجم وبه ویژه تجار پایتخت صفوی(اصفهان)در این بازار رفت و آمد داشته و به تجارت می‌پرداختند.

 

انتهای پیام/م

 

مرمت بازار تاریخی شهرضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.