مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت:محور بیرجند_قاین با مشارکت بخش خصوصی به آزاد راه تبدیل خواهد شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در نشست مرتفع شدن مشکلات آزاد راه بیرجند_قاین گفت:طول این آزاد راه 100 کیلومتر است که با مشارکت بخش خصوصی ساخته می شود.


وی افزود:محور بیرجند – قاین جزء 10 کریدور اصلی کشور است که تبدیل شدن آن به بزرگراه و آزاد راه از اولویتهای وزارت راه و شهرسازی است.


جعفری با بیان اینکه در حال مذاکره با پیمانکار آزاد راه بیرجند_ قاین هستیم،گفت:300 میلیارد تومان برای این طرح بزرگ ملی نیاز است که 100 میلیارد تومان آن را وزارت راه و شهرسازی و 200 میلیارد تومان بقیه را سرمایه گذار تأمین می کند.


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود:40 میلیارد تومان نیز در قالب تسهیلات بانکی به پیمانکار پرداخت خواهد شد که استاندار قول این تسهیلات را داده است.

 

وی از اجرایی شدن تفاهم نامه آزاد راه بیرجند _ قاین پس از تأیید وزارت راه و شهرسازی و تصویب در هیئت دولت خبر داد.


علوی مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز با بیان اینکه قطعا محور بیرجند-قاین تبدیل به آزاد راه می شود،گفت:بخشی از سود تسهیلات بانکی اجرای این طرح را استانداری در قالب یارانه به پیمانکار پرداخت می کند تا مشکلات اجرای آن کمتر شود.


وی از شورای هماهنگی بانک های استان خواست پیشنهادات اجرایی خود را برای پرداخت 40 میلیارد تومان تسهیلات ساخت این آزاد راه حداکثر تا 15 روز آینده اعلام کنند.


علوی مقدم همچنین از اداره کل راه و شهرسازی و دفاتر مدیریت و برنامه ریزی و جذب سرمایه گذاری استانداری خواست در نشستی با مشاور ساخت آزاد راه،بررسی کارشناسی دقیق روی این موضوع صورت گیرد و طرح عملیاتی را تا 20 روز آینده به جلسه ارائه دهند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.