پیش بینی افزایش سه برابری تولید گندم در مهاباد

پیش بینی می‌شود امسال در شهرستان مهاباد تولید گندم بیش از سه برابر افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، کارشناس مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: بیش از ۴۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در سال زراعی جاری زیرکشت گندم رفته است که پیش بینی می‌شود بیش از ۷۲ هزار تن گندم از آن برداشت شود.

قادری با بیان اینکه امسال خرید گندم در شهرستان مهاباد در هشت مرکز خرید انجام می‌گیرد افزود: پارسال ۲۱ هزارتن گندم به مراکز خرید تحویل شد که بر اساس پیش بینی‌ها امسال این مقدار به ۷۲ هزار تن افزایش خواهد یافت.

سعیدیان، مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد هم در رابطه با سن گندم که از مهمترین آفت این محصول است گفت: کشاورزان درصورت مشاهده این آفت باید به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه و با تهیه سموم مورد نیاز نسبت به مبارزه با این آفت اقدام کنند تا هنگام فروش محصول با افت قیمت مواجه نشود.

ثبت  اینترنتی اطلاعات خرید گندم ازکشاورزان

علیزاده، رئیس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی شهرستان مهاباد هم گفت: برای تحویل گندم به مراکز خرید ثبت اطلاعات گندمکاران ضروری است و آنان تا ۲۵ خرداد فرصت دارند با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی اطلاعات خود را در سامانه جامع داده‌های کشاورزی ثبت کنند تا درزمان فروش گندم با مشکل مواجه نشوند.

امسال خرید گندم از کشاورزان منطقه یک ماه زودتر ازموعد انجام می‌شود ۰

انتهای پیام/خ

 

پیش بینی افزایش سه برابری برداشت گندم از مزارع مهاباد

برچسب ها: اخبار کشاورزی ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.