سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه در شرایط ورشکستگی قرار دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  محسن رستمی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: کارخانه اسید سیتریک از اواخر سال ۸۵ کار خود را در کرمانشاه آغاز کرد و در مرداد سال ۸۹ تعطیل شد.

وی گفت: سرمایه گذاری اولیه این طرح ۱۷.۵ میلیون یورو تسهیلات ارزی و حدود ۳۰ میلیارد تومان سرمایه ریالی است که به نرخ کنونی به ۱۰۰ میلیارد تومان هم می رسد.

رستمی افزود: این طرح بر اساس نیاز روز اسیدسیتریک کشور که حدود ۱۲ هزار تن بود احداث شد و بخشی از محصولات تولیدی این واحد به کشورهای اروپایی هم صادر می شد.

به گفته این مسئول این واحد در زمان تولید برای نزدیک به ۲۶۰ نفر اشتغالزایی داشت.

وی افزود: تمام مشکل کنونی این پروژه نبود سرمایه گذار است که باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

رستمی گفت: این واحد از سال ۹۰ به تملک بانک کشاورزی درآمد و اکنون نیز در شرایط ورشکستگی قرار دارد.

رستمی از اوورهال این واحد در سال ۹۳ با اعتبار حدود ۱۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: کارخانه آماده کار بود، اما به بهانه های مختلف از جمله سرمایه در گردش، واردات اسیدسیتریک خارجی  کار به تعویق افتاد.

وی افزود: راه اندازی این واحد کار زیادی نیاز ندارد و اگر سرمایه گذار پای کار باشد می توان یک ماهه اسیدسیتریک کرمانشاه را راه اندازی کرد.

 

انتهای پیام/د

 

راه اندازی واحد اسیدسیتریک کار زیادی نیاز ندارد

 

 

 

برچسب ها: واردات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
احسان نصیری
۱۸:۵۷ ۱۶ دی ۱۳۹۷
با سلام
اینجانب یکی از کارگران بیکار شده کارخانه تعطیل شده اسید سیتریک کرمانشاه میباشم . از شما عزیزان تقاضامندم که گزارش یا برنامه ای در مورد کارخانه اسید سیتریک کرمانشاه که در سطح خاورمیانه کم نظیر و از لحاظ تکنولوژی تجهیزات و تولید در سطح بالایی میباشد ، تهیه بفرمایید .
با تشکر فراوان