شبکه انتقال آب روستایی جویبار پاسخگوی نیاز فعلی مردم این منطقه نیست.

۶۰ درصد از شبکه انتقال آب روستایی جویبار جوابگوی نیاز مردم نیست/ نصب مخزن ذخیره آب در منازل بهترین راه برای مواجه نشدن مردم با قطعی آب استمجید فرجی رئیس اداره امور آب و فاضلاب روستایی جویبار در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه شبکه انتقال آب روستایی جوابگوی نیاز مردم نیست، افزود: به دلیل افزایش جمعیت این سایز از لوله‌های انتقال آب دیگر پاسخگوی وضعیت فعلی منطقه نیست.

وی بر نصب مخزن ذخیره آب در منازل تأکید کرد و افزود: بهترین راه برای مردم در مواجه نشدن با کمبود یا قطعی آب، نصب مخزن‌های ذخیره آب در منزل و حذف پمپ‌های مستقیم از روی کنتور است.

رئیس اداره امور آب و فاضلاب روستایی جویباربا بیان اینکه شهرستان جویبار ازلحاظ منابع آبی بسیار ضعیف است گفت: با توجه به اینکه منابع آبی در اختیار ما قرار ندارد اولویت ما ذخیره‌سازی است و با استاندارد‌های معمول حداقل ۴ هزار مترمکعب کمبود ذخیره‌سازی در ایستگاه‌ها نیاز داریم.

وی افزود: ۲۰۰ کیلومتر از شبکه انتقال آب روستایی این شهرستان برای پاسخگویی به نیاز مردم باید بازسازی شود.

وی گفت: کمبود یا قطعی مکرر آب در این شهرستان به دلیل مسافت طولانی انتقال آب از قائم‌شهر به سیمرغ و ازآنجا به جویبار است که اگر بخواهد در روستا‌ها توزیع شود بیش از ۲۰ کیلومتر را باید طی کند.

رئیس اداره امور آب و فاضلاب روستایی جویبار با اشاره به اینکه انتقال آب از سیمرغ به جویبار با خطوط ۳۰۰، ۴۰۰ و ۵۰۰ میلی‌متر صورت می‌گیرد گفت: خط ۵۰۰ میلی‌متر برای استفاده آب و فاضلاب شهری، خط ۴۰۰ مورداستفاده روستا‌های بین سیمرغ و جویبار و قسمتی از منطقه شهری  و خط ۳۰۰ میلی‌متر هم به دلیل فرسودگی از مدار خارج‌شده است.

رئیس اداره امور آب و فاضلاب روستایی جویبار گفت : وضعیت آب شهرستان اکنون به‌صورت سربه‌سر است و ذخیره‌ای نداریم و در فصل تابستان تا زمانی که مخازن آب داشته باشد  قطع آب یا جیره‌بندی نخواهیم داشت.

وی افزود:  ۲۴ کیلومتر از خطوط انتقال آب که دچار فرسودگی بودند پارسال و یک کیلومتر نیز امسال  تعویض شدند.

انتهای پیام /ر

فرسوده بودن شبکه انتقال آب روستایی جویبار 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار