استاندار آذربایجان شرقی گفت: سهم این استان از تسهیلات اشتغال فراگیر حدود ۸ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال است.

۸۷۳ میلیارد تومان سهم تسهیلات اشتغال در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  خدابخش استاندار آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان گفت: از این میزان تسهیلات یک هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی و ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش‌های دیگر است.

وی اظهار داشت: ارزش کل طرح‌های ارایه شده به این کارگروه یک هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال است و این نشان می‌دهد که دبیرخانه باید در این رابطه سرعت عمل بیشتری داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آخرین آمار پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر از سوی بانک‌های عامل، یادآوری کرد: به جز بخش کشاورزی، ۱۰۱ طرح اشتغال زایی به بانک‌ها معرفی شده که ۳۵ مورد در بانک‌ها منجر به عقد قرارداد شده است.

خدابخش خواستار پیگیری جدی سازمان‌ها و نهاد‌های متولی اشتغال در خصوص پرداخت تسهیلات در این بخش شد و ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی مالک فرایند ارایه تسهیلات اشتغال هستند و باید کل این فرایند را رصد و پیگیری کنند.

وی با انتقاد از عملکرد دبیرخانه کارگروه اشتغال گفت: جلسات کارگروه اشتغال نباید محل مذاکره بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک‌ها باشد و انتظار می‌رود دبیرخانه به صورت فعال‌تر وظایف قانونی محول شده را عملیاتی کند.

استاندار آذریایجان شرقی، پیگیری ارایه تسهیلات در بخش اشتغال را تنها بخشی از وظایف این کارگروه دانست و اظهار داشت: موضوعات اشتغال تخصصی است و باید مهارت آموزی و حرفه آموزی در این کارگروه پر رنگ‌تر مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

خدابخش با اشاره به یارانه دولتی سود تسهیلات اشتغال فراگیر ویژه مناطق محروم و شرکت‌های دانش بنیان افزود: قانون گذار یارانه ویژه‌ای در این بخش‌ها در نظر گرفته که انتظار می‌رود سازمان‌ها و بانک‌ها اطلاع رسانی‌های لازم را به متقاضیان انجام دهند.

جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت همت تمامی متولیان اشتغال در ارایه تسهیلات این بخش گفت: رتبه استان در پرداخت تسهیلات اشتغال به عملکرد بانک‌ها گره خورده است.

علی جهانگیری با بیان اینکه همه مسوولان ذی ربط باید پاسخگوی عملکرد استان در این زمینه باشند، از سازمان‌های مسوول در ارایه استعلام‌های مورد نیاز خواست تا ضمن تسریع در ارایه این استعلام‌ها فرایند پرداخت تسهیلات را سرعت بخشند. 

 

انتهای پیام/ش

یک هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال تسهیلات دربخش کشاورزی

برچسب ها: اشتغال ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.