یک مقام فرانسوی پس از نشست وزرای دارایی آلمان و فرانسه گفت دو کشور همچنان بر سر ایجاد اصلاحات ساختاری در حوزه یورو به توافق دست نیافته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک مقام فرانسوی در گفتگو با رویترز گفت فرانسه و آلمان درباره انجام اصلاحات در منطقه یورو به پیشرفت‌هایی دست یافته اند، اما همچنان بر سر آن به توافق نرسیده اند. اظهارات وی در حالی است که وزرای اقتصاد دو کشور و تیم‌های آن‌ها روز شنبه در پاریس مذاکراتی 13 ساعته برگزار کرده اند.

فرانسه و آلمان تعهد کردند در نشست اتحادیه اروپا در روزهای 27 و 28 ژوئن، پیشنهاد مشترک اصلاحات در حوزه یورو را مطرح کنند.

این مقام فرانسوی گفت: «مذاکرات 13 ساعتهِ طولانی اما پرباری بود. ما مذاکرات را ساعت 3 بعد از ظهر در هتل دونوارموتیر در بخش 7 پاریس آغاز کردیم و اندکی پیش از ساعت 5 بامداد آن را به پایان رساندیم.»

وی افزود: «ما درباره تمامی مسائل مهم گفتگو کردیم و به پیشرفت قابل توجهی دست یافتیم و تمام طول شب کاغذهایی رد و بدل کردیم و به مذاکره پرداختیم. ما همچنان پیش از آنکه بتوانیم بر سر یک نقشه راه به توافق برسیم، کارهایی پیش رو داریم.»

برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه، به منظور کاهش اختلاف نظرها درباره مسئله اصلاحات در منطقه یورو با روز شنبه اولاف شولتس، همتای آلمانی خود، و تیم او در پاریس دیدار کرد.

مقام فرانسوی در مصاحبه با رویترز افزود: «دو وزیر پذیرفتند برای ادامه این مذاکرات، طی هفته آینده بار دیگر جلسه‌ای تشکیل دهند که احتمالا به صورت کنفرانس ویدیویی برگزار خواهد شد. ما این جلسه را بار دیگر تشکیل می‌دهیم زیرا ارزش آن را دارد و اینکه ما پیشرفت‌های بسیاری داشته‌ایم و مصمم هستیم در روزهای آینده به توافقی دست یابیم.»

روز جمعه، لومر در یک کنفرانس تجاری در برلین از پیشنهاد جدید آلمان برای ایجاد اصلاحات در منطقه یورو استقبال کرد. با این حال، وی گفت برای رسیدن به توافق بر سر ایجاد اصلاحات ساختاری در حوزه تک ارزی یورو، راه درازی در پیش است.

وی از حمایت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، از ایجاد یک بودجه سرمایه‌گذاری اروپایی که پیش از این امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، آن را درخواست کرده بود استقبال کرد و با این حال افزود فرانسه و آلمان برای رسیدن به موضعی مشترک که بسیار بلندپروازانه است، «راهی طولانی در پیش خواهند داشت.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار