سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان گفت: مرد 51 ساله‌ای با سقوط در چاه باغ شخصی خود جانش را از دست داد.

محمد شریعتی  در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  در رابطه با حادثه سقوط مرد 51 ساله‌ای در چاه آب اظهار کرد: این فرد در باغ شخصی خود اقدام به ورود به چاه کرده بود که عدم رعایت موارد ایمنی و عدم آگاهی نسبت به خطرات به چاهی 35 متری ورود کرده بود که جان خود را از دست می‌دهد؛ علت حضور فرد در چاه هنوز مشخص نشده و توسط همکاران در دست بررسی است.

وی افزود: این فرد بر اثر سقوط یا نهایتاً حادثه‌ای که در چاه برایش ایجاد شده جان خود را از دست می‌دهد و انتهای چاه سقوط می‌کند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان در ادامه گفت: بعد از این‌که شب گذشته این حادثه به سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد، نیروهای آتش‌نشانی از ایستگاه شماره 12 به همراه نیروهای امداد و نجات کوهستان به محل اعزام شدند و با زدن کارگاه عملیاتی بر روی دهنه چاه و رعایت موارد ایمنی اقدام به بستن و خارج کردن جسد از چاه کردند.

وی ادامه داد: همزمان با اعزام نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه توسط ستاد فرماندهی مرکز 125 با اورژانس شهر هم هماهنگی صورت گرفت و از طریق 115 یک دستگاه آمبولانس هم به محل اعزام شد و بعد از بررسی مشخص شد که فرد فوت کرده است.

شریعتی در ادامه با اشاره به شروع فصل تابستان و بالاتر رفتن مصرف آب در کشاورزی باغات و همچنین با توجه به خشکسالی موجود مطرح کرد: اضافه کردن میله چاه یا همان ارتفاع چاه، لایروبی چاه‌ها یا کندن کانال‌ها و حفره‌های درون چاه که معمولاً در چند سال اخیر در چنین فصل‌هایی توسط باغ‌داران و کشاورزان انجام می‌شود، می‌تواند خطرات زیادی را به همراه داشته باشد.

وی اضافه کرد: ریزش چاه، گازهای خطرناک داخل چاه، ریزش لایه‌های داخل چاه‌هایی که آب دارد و ریزش آب از لایه‌های زمین در آن انجام می‌شود، می‌تواند برای شخصی که داخل چاه است خطرات زیادی داشته باشد، همچنین معمولاً در چاه‌ها پمپ قرار دارد که پمپ‌ها هم مستلزم استفاده از برق هستند، رطوبت و آب موجود در چاه باعث تشدید ولتاژ برق در چاه می‌شود که اگر شخصی که وارد چاه شده نکات ایمنی مربوطه را رعایت نکند می‌تواند باعث برق‌گرفتگی و مرگ شخص شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان با تأکید بر این‌که خطرات چاه بسیار زیاد بوده که مستلزم رعایت نکات ایمنی خاص خود است، مطرح کرد: استفاده از تجهیزات ایمنی از جمله کلاه ایمنی، طناب‌های محافظ و نگه‌دارنده و بالابر در چاه‌های عمیق برای ورود به چاه الزامی است، همچنین قبل از ورود به چاه باید تست گازهایی که در داخل چاه است انجام شود که باعث مشکلی از این دست نشود و این فعالیت حتماً باید به صورت گروهی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: چاه‌های فاضلاب با هر عمقی به دلیل گازهای بسیار سمی و کشنده موجود در این چاه‌ها خطرات بیشتری دارد که باید مراقبت بیشتری صورت گیرد، زیرا به محض این‌که فرد به چاه ورود پیدا می‌کند دچار سرگیجه و سقوط می‌شود که نهایتاً با تنفس‌های بعدی که به صورت ناخودآگاه انجام می‌شود، شخص فوت می‌کند و رفتن افراد دیگر داخل چاه که قبلاً هم حوادثی از این دست داشته‌ایم می‌تواند برای آن‌ها هم خطرساز باشد.

شریعتی در پایان عنوان کرد: مردم در لحظه اول در چنین حوادثی  برای محدوده‌های شهری و اطراف شهر سریعاً با 125 تماس بگیرند و در محدوده‌های خارج از شهرها هم با هلال احمر تماس بگیرند، هرچند سازمان آتش‌نشانی مرز نمی‌شناسد و علی‌رغم این‌که پوشش خارج از شهر در دستورالعمل فعالیتش نیست معمولاً برای چنین حوادثی هم چنانچه درخواست کمک از طرف افراد و هلال‌احمر شود حتماً اقدام خواهد کرد.

 

انتهای پیام/م

 

سقوط مرد 51 ساله در چاه باغ شخصی خود

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.