نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بر لزوم حرکت در مسیر ولایت‌مداری تاکید کرد و گفت: مردم برای عبور از مشکلات اقتصادی کشور مشارکت و همراهی کنند.

عبور از مشکلات نیازمند همراهی مردم استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهریدر جلسه درس اخلاق در مسجد امام حسن مجتبی (ع) بوشهر اظهار داشت: نماز اول وقت به صورت مکرر تاکید شده است و باید از فضیلت‌های نماز اول وقت بهترین بهره را ببریم.

وی با اشاره به تاکید حضرت علی (ع) بر استقرار عدالت در جامعه اسلامی، اضافه کرد: زمانی که حضرت علی (ع) زمام امور را در دست گرفت به جای اینکه به او کمک کنند تا حکومت اسلامی در مسیر توسعه و پیشرفت قرار بگیرد، خواص و عوام از ایشان مطالبه کردند و خواسته‌های شخصی خود را مطرح کردند و سه جنگ بزرگ را به ایشان تحمیل کردند و ترور در دستور کار این افراد قرار گرفت.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: حکومت اسلامی به معنای حکومت همه مسلمین است و همه باید کمک کنند تا این حکومت اسلامی در مسیر صحیح خود به توسعه و پیشرفت دست یابد.

وی به مشکلات آب در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: اگر انسان جلوی اسراف را بگیرد و مقدار کمی در مصرف آب صرفه‌جویی کند، همین خدمت به حکومت اسلامی و کمک به مردم برای عبور از مشکلات است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به فشار‌ها و مشکلات اقتصادی بیان کرد: مسئول اقتصاد و مسائل اجرایی یک مملکت رئیس جمهور و دولت است، ولی همه باید کمک کنند تا بار به مقصد برسد و مشکلات کمتری را شاهد باشیم.

وی افزود: در زمان امیرالمومنین هم همین مشکل بود و وقتی که آن حضرت حرفی می‌زد، مردم به خوبی عمل نمی‌کردند و همین موضوع باعث رنج آن حضرت می‌شد و خواص بی‌بصیرت مانع‌تراشی می‌کردند.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: جامعه‌ای که از ولایت فاصله می‌گیرد، با مشکلات بسیار زیادی روبرو می‌شود. برخی از اصحاب حضرت علی (ع) فریب خوردند و آن حضرت را یاری نکردند و مشکلات بیشتری را برای ایشان ایجاد کردند.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر افزود: همه مسئولان کشور از جمله رئیس جمهور و مجلس و قوه قضائیه باید تابع مقام معظم رهبری باشند و هر کسی که کوچکترین فاصله‌ای گرفت باید بداند که از جاده خارج شده و مشکلاتی را متوجه کشور و مردم می‌کند.

انتهای پیام/م

 لزوم حرکت در مسیر ولایت

برچسب ها: احکام شرعی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.