مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: باید در استان نهضتی با عنوان نهضت قرآنی تشکیل شود که هم در حوزه نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری فعالیت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، لزوم تشکیل نهضت قرآنی در خوزستانمحمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به فعالیت های قرآنی استان بیان داشت: جامعه قرآنی خوزستان جامعه‌ای بین‌المللی است که فعالیت‌های آن نه تنها در اروپا و آسیا بلکه در آفریقا هم مشهود است.

وی افزود: ساخت مجموعه‌های فرهنگی در استان کفایت می‌کند و امروز نیاز به ساخت مراکز قرآنی و نهج‌البلاغه بیش از پیش احساس می‌شود.

جوروند عنوان کرد: بیش از ٤٠ حافظ قرآن کریم در شهرستان الوان حضور دارند و در حال حاضر نیز بیش از ٣٠ قرآن‌آموز در این شهرستان در حال آموزش حفظ قرآن کریم هستند.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به برنامه های فهالان قرآنی گفت: ٢٧ نمایشگاه قرآن و جشن رمضان و اجرای موفق هفته قرآن و عترت خوزستان از جمله برنامه‌هایی هستند که توسط خادمان و فعالان حوزه قرآنی در سطح استان به اجرا درآمدند.

وی ضمن اعلام تعداد کانون های فرهنگی افزود: ما با داشتن بیش از هزار و ١٠٠ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان خوزستان که در نوع خود بی‌نظیر است، فعالیت‌های چشمگیری را در حوزه‌های قرآنی در استان شاهد هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان گفت: از سال ٩٦ تا ٩٧ بیش از ٧٠٠ نفر از خادمان قرآنی استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند که ٨٠ درصد از این هزینه‌ها از محل صندوق هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین می‌شود.

انتهای پیام/م

ترویج تشکیل نهضت قرآنی در خوزستان

برچسب ها: فرهنگ و ارشاد ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.