بنابر گفته یک منبع داخلی نیروهای سوریه دموکراتیک، آمریکا همچنان به تجهیز تسلیحاتی این نیروها به منظور تقویت حضور نظامی خود ادامه می‌دهد.

ادامه تجهیز نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه توسط آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، این خبرگزاری به یک منبع در درون نیروهای سوریه دموکراتیک دست یافته است که به گفته آن، آمریکا همچنان در حال ادامه تجهیز واحدهای نظامی در چارچوب عملیات خود در شهر دیرالزور است. این منبع نیروهای سوریه دموکراتیک که نخواست نامش فاش شود، به اسپوتنیک گفت: آمریکا در حال تقویت حضور نظامی خود در شهر دیرالزور است.

به گزارش اسپوتنیک و به نقل از این منبع سه پایگاه نظامی آمریکا در این منطقه وجود دارد و در نتیجه آمریکا در حال تقویت حضور خود در این منطقه است.

این منبع گفت: طی چهار روز گذشته آمریکا برای ما 250 کامیون تجهیزات نظامی، سلاح‌های سنگین  به عنوان بخشی از عملیات علیه گروه تروریستی داعش ارسال کرده، که ما باید در شرق دیرالزور به کار بگیریم. مهمات و تجهیزات نظامی آمریکا از طریق زمینی از محدود شمال عراق و از طریق ایست بازرسی مرزی ارسال  و از آنجا به شرق دیرالزور تحویل داده شد.

تا به امروز آمریکا در مجموع 4 هزار و 800 کامیون اسلحه و تجهیزات نظامی را به این منطقه ارسال کرده است. هفته گذشته ایگور کوناشینکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد باقی‌مانده نیروهای تروریستی داعش تنها در مناطق تحت کنترل آمریکا حضور دارند. این سخنان ژنرال کوناشینکوف در واکنش به ادعاهای جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا مطرح شد که گفته بود در حال حاضر نیروهای سوریه دموکراتیک تنها گروهی است که قادر به براندازی داعش در سوریه شد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در ادامه افزود: در تمام این مدت واشنگتن بر تامین مالی صدها میلیون دلاری و نیز تجهیز نظامی مستقیم معارضان سوری تمرکز کرده است. هنوز مقدار زیادی از تجهیزات نظامی و مهمات فراهم شده توسط آمریکا در اختیار اعضای جبهه النصره در سوریه و گروه تروریستی داعش قرار دارد که آنها هم مانند واشنگتن به دنبال براندازی دولت قانونی سوریه هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار