فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت:خبری از آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان اعلام نشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فردین الفتی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: به دلیل بارندگی‌هایی که در بهار داشتیم امسال آتش‌سوزی‌ها بیشتر از سال گذشته خواهد بود، زیرا پوشش گیاهی غنی شده است.

وی گفت: سال گذشته از نیمه خرداد ماه آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست آغاز شد، اما امسال خوشبختانه هنوز شروع آتش‌سوزی‌ها را نداریم.

الفتی افزود: دلیل اینکه امسال دیرتر آتش‌سوزی‌ها آغاز شد ناشی از بارندگی‌های بهار است که باعث شده طبیعت هنوز خیس و سبز بماند و آتش نگیرد.

الفتی از ایجاد آتش‌بُر در مناطقی که احتمال آتش‌سوزی در آنها بیشتر است هم خبر داد و افزود: آتش‌بُر مسیری است که پوشش گیاهی آن را به صورت کنترل شده سوزانده و یا شخم می‌زنند تا امکان عبور آتش را نداشته باشد و آتش که به این منطقه رسید خاموش شود و به سایر نقاط سرایت نکند.

وی خاطرنشان کرد: آش‌بُرها را معمولا در نواحی اطراف زمین‌های کشاورزی و مناطق پرتردد ایجاد می‌کنند که سابقه آتش‌سوزی‌های بیشتری دارد.

به گفته این مسئول، در استان کرمانشاه نیز بیشترین آتش‌سوزی‌ها معمولا در منطقه بیستون، ورمنجه، بوزین و مره‌خیل و ... رخ می‌دهد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تعداد آتش‌سوزی‌ها در مناطق تحت مدیریت محیط زیست طی سال گذشته استان را حدود 40 مورد با وسعت بیش از 134 هکتار اعلام کرد و یادآور شد: در سال جاری هیچ موردی از آتش‌سوزی در این مناطق نداشته‌ایم.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

ایجاد آتش‌بُر در مناطقی که احتمال آتش‌سوزی در آنها بیشتر است

 

 

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.