سرپرست میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: تملک و بازگشایی مسیر موزه با هدف دسترسی راحت تر گردشگران و مسافران و افزایش بازدید از آن انجام می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: در بازدید استاندار اردبیل وضعیت موزه مورد بررسی قرار گرفته و به منظور تملک ساختمان مسکونی مجاور آن، اعتباری از استانداری اردبیل درخواست شده است تا در ادامه موزه به مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی الحاق شود.

وی ادامه داد: موزه صنایع دستی اردبیل یا حمام نصر یکی از آثار دوره صفویه است که در ضلع شرقی مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی واقع شده و قدمت آن 700 سال برآورد می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: این حمام تاریخی یکی از آثار شاخص استان اردبیل بوده و معماری کم نظیر آن همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته است و امروز به عنوان یکی از موزه های شاخص صنایع دستی تولیدات کیفی آن به علاقه مندان ارائه می شود.

فلاحی گفت: بخش های اصلی حمام تاریخی نصر شامل هشتی یا ورودی، بینه یا سربینه یا رخت کن با نقاشی های اسلیمی مربوط به دوره صفوی و قاجار، گرم خانه، استخر به ابعاد 10 متر در سه متر و عمق 1.5 متر است.

وی افزود: از سال 87 و بعد از مرمت حمام این مجموعه به عنوان موزه صنایع دستی مورد استفاده بوده و در وضعیت فعلی 22 هنرمند و مربی در این مجموعه مشغول به کار هستند.

فلاحی تاکید کرد: در موزه صنایع دستی نه تنها نمایش صنایع دستی تولیدی استان بلکه آموزش و تولید زنده نیز پیاده سازی شده است و علاقه مندان می توانند در کارگاه های آموزشی ثبت نام کرده و گواهی معتبر دریافت کنند.

انتهای پیام/ح

موزه صنایع دستی اردبیل

برچسب ها: صنایع دستی ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.