مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان از شروع عملیات مرمت کامل خانه‌های تاریخی یزدانی این شهرستان خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ عرب، مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان گفت: خانه تاریخی یزدانی داخل شهر سرایان واقع شده و در سال ۸۷ با شماره ۲۳۹۰۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.


وی افزود: در مجاورت این بنای تاریخی ارزشمند خانه تاریخی عزیزاله یزدانی قرار گرفته که در بین مردم شهر به خانه رفیعی شناخته می‌شود.


عرب گفت: این دو بنای تاریخی در مجاورت یکدیگر قرار دارند و دارای ورودی مشترک و حیاط بیرونی مشترک می‌باشند که با هماهنگی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته مرمت این خانه‌های تاریخی در ستاد بازآفرینی شهری در محل فرمانداری شهرستان در سال گذشته مصوب شده است و با همکاری میراث فرهنگی، شهرداری سرایان و مسکن و شهرسازی بزودی عملیات مرمت این بنا‌های تاریخی آغاز خواهد شد.


مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان گفت:مرمت این بنا‌ها با هدف واگذاری به بخش خصوصی و تبدیل به مراکز اقامتی و پذیرایی صورت می‌گیرد و طرح مرمت بنا‌ها بر اساس همین کاربری تهیه و تعریف شده است.
انتهای پیام/ب


خانه‌های تاریخی یزدانی سرایان مرمت می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.