کاخ سفید در بیانیه‌ای جزئیاتی درباره نشست آتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در سنگاپور منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید در بیانیه‌ای جزئیاتی درباره نشست آتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سنگاپور منتشر کرد.

کاخ سفید در این بیانیه اعلام کرد دونالد ترامپ بعد از ظهر روز سه‌شنبه، از سنگاپور خارج خواهد شد. این در حالی است که طبق برنامه‌ریزی‌ها، وی باید یک روز بیشتر در این کشور باقی می‌ماند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

گفتگوها بین آمریکا و کره شمالی در حال انجام است و از آنچه پیش از این انتظار می‌رفت سرعت بیشتری داشته است.

دونالد ترامپ فردا ساعت 9 صبح به وقت محلی با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، دیدار خواهد کرد. پس از دیدار اولیه، دونالد ترامپ و کیم جونگ اون نشستی خصوصی برگزار خواهند کرد که در آن، تنها یک مترجم حضور خواهد داشت. یک نشست دوجانبه گسترده‌تر و یک ضیافت نهار نیز برنامه‌ریزی شده است. 

هیأت آمریکایی متشکل از مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، جان کلی، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، و جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، خواهد بود. سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، سونگ کیم، نماینده ویژه آمریکا در سیاست کره شمالی، و متیو پاتینگر، مدیر ارشد آسیا در شورای امنیت ملی آمریکا، نیز در ضیافت نهار حضور خواهند داشت.

در پایان این نشست، دونالد ترامپ پیش از بازگشت به آمریکا در نشستی خبری شرکت خواهد کرد. قرار است ترامپ حدود ساعت 8 بعد از ظهر به وقت محلی عازم آمریکا شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار