رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: ۵۰۲ هکتار از اراضی ملی استان در سه ماهه نخست امسال رفع تصرف شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در اولین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از مجموع ۵۰۲ هکتار از اراضی ملی که تحت تصرف سود جویان قرار گرفته بود، ۲۹۰ هکتار متعلق به شهرداری زاهدان و مابقی مربوط به منابع طبیعی و راه و شهرسازی بود.

وی با اشاره به اهمیت روش‌های پیشگیری از وقوع جرم در سیستان و بلوچستان افزود: در همین راستا گشت‌های نظارتی و کنترلی در سطح استان در حال انجام است و از این طریق موفق به کاهش آمار تصرفات در استان شده ایم.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در ایام نوروز نیز اجرای گشت‌های ویژه در عرصه منابع طبیعی منجر به شناسایی به موقع و جلوگیری از تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی در استان شد.

وی گفت: فرهنگسازی، اطلاع رسانی و پیشگیری در زمره اولویت‌های دستگاه قضا قرار دارد و اقدامات در دست اجرا با این مضامین آمیخته است تا بتواند بیشترین اثر گذاری را در جامعه ایفا کند.

حجت الاسلام حمیدی افزود: پیشگیری از تصرفات سبب کاهش هزینه و تبعات رفع تصرف در مناطق مختلف می‌شود و بسیاری از چالش‌های رفع تصرف نیز رفع می‌شود.

وی با اشاره به مبحث خشکسالی و به تبع آن حفر چاه‌های غیر مجاز در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این بخش نیز چاه‌های حفر شده به دو بخش مجاز و غیر مجاز تقسیم می‌شوند که برای چاه‌های غیر مجاز پس از بررسی یا مجوز صادر می‌شود یا دستور پلمپ آن صادر می‌شود و در این راستا هم اقدامات متعددی در استان در دست اجرا است.

انتهای پیام/ع

رفع تصرف اراضی ملی در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار