مدیر سابق امنیتی در کمیته اطلاعات سنای آمریکا به اتهام «دروغگویی» درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶، خود را به اف‌بی‌آی معرفی کرد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی‌ ا‌ی‌پی‌تی‌ان، جیمز ولف، مدیر سابق امنیتی در کمیته اطلاعات سنای آمریکا، که در مسئله رسیدگی به ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا متهم به دروغگویی شده است، خود را در واشنگتن به دفتر اف‌بی‌آی معرفی کرد. 

جیمز ولف ۵۸ ساله به اتهام سه مورد دروغگویی در مورد تماس‌هایش با سه خبرنگار تفهیم اتهام شده است.

به گفته مقامات، ولف همچنین در خصوص ارائه اطلاعات خصوصی به دو تن از سه خبرنگار فوق در مورد کمیته اطلاعات که وی به مدت ۲۹ سال مدیر بخش امنیت آن بود، به اف‌بی‌آی دروغ گفته است.

ولف با توجه به سمتی که در کمیته اطلاعات داشت به اطلاعات سری و فوق سری دسترسی داشت. قرار است ولف روز جمعه در واشنگتن در یک دادگاه فدرال حاضر شود. وزارت دادگستری آمریکا در تحقیقات خود سابقه چند ساله دو حساب ایمیلی و یک شماره تلفن متعلق به الی واتکینز خبرنگار واشنگتن پست را ضبط کرده است.

بازداشت ولف نخستین مورد اعلام شده از ضبط سوابق تماس‌های یک خبرنگار در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ است. دولت ترامپ برنامه‌ای را برای مبارزه با افراد و مقاماتی که اطلاعات محرمانه را به رسانه‌ها نشت می‌دهند، آغاز کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار