برپایی نمایشگاه آثار اهدایی مرتضی شعبانی استاد خوشنویسی همدانی در محل تالار قرآن برای عموم  بازدیدکنندگان آزاد است.

برگزاری نمایشگاه استاد شعبانی در تالار قرآن همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مرتضی شعبانی، استاد خوشنویسی متولد ۱۳۲۵ در همدان در رشته هنری خوشنویسی نقاشی خط گرایش های نوین و تذهیب و طلاکاری تخصص دارد و در مقام اساتیدی چون استاد احمد تیموری، غلامحسین امیرخانی، مرحوم عبدالله فرادی، یدالله کابلی و محمدعلی سبزه کار شاگردی کرده است.

این استاد یکی از اساتید بنام همدانی در رشته خوشنویسی است که ۵۰ قطعه تابلو از آثار خود را به نمایشگاه دائمی تالار قرآن همدان اهدا کرده است.

مرتضی شعبانی بیش از ۴۰ سال از عمر خود را در زمینه فعالیت‌های هنری گذرانده است، برگزاری ۲۰ نمایشگاه انفرادی و شرکت در بیش از ۲۰۰ نمایشگاه جمعی استانی و کشوری را در کارنامه هنری خود دارا است.

این عضو شورای انجمن خوشنویسان ۵۰ اثر قرآنی در قالب نستعلیق «کوفی» «معلی» و «نسخ» نقاشی خط و گرایش های نو که مزین به تذهیب و ورق طلا است را در بهمن ماه ۱۳۹۶ به مناسبت ایام دهه فجر به مرکز همایش های قرآنی و بین المللی اهدا کرد.

وی هم‌چنین ۱۴ اثر خوشنویسی و نقاشی خط خود را به موزه صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف اهدا کرده است.

گفتنی است این استاد خوشنویسی دارای مدرک ممتاز، مدرک فوق ممتاز و مدرک استادی از انجمن خوشنویسان ایران است.

تصاویر مربوط به آثار این هنرمند و استاد علی رنجبریان از استادان  بنام خوشنویسی در محل تالار قرآن همدان است که همواره برای بازدید بازدیدکنندگان رایگان است.

انتهای پیام/ب

نمایشگاه نقاشی خط استاد شعبانی در تالار قرآن همدان برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.