مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان همدان گفت:در سه ماهه نخست امسال برداشت از سد اکباتان تا 6 میلیون متر مکعب کاهش یافت.

کاهش در برداشت از سد اکباتان به 6 میلیون مترمکعب رسیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید هادی حسینی بیدار، مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه بارش های اردیبهشت نگرانی های کمبود آب را کاهش داد افزود:در فصل بهار امسال برداشت از سد اکباتان تا 6 میلیون متر مکعب کاهش یافت.  

وی با بیان اینکه تأمین آب در اکثر شهرهای استان از منابع زیرزمینی است، بیان کرد: 84 درصد آب شهری از طریق منابع زیرزمینی است اما در شهر همدان از دو سد آبشینه و اکباتان نیز تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر چاه‌ها با افت منابع زیرزمینی مواجه هستند، گفت: این میزان کاهش آب زیرزمینی باعث شده از آب‌های زیرزمینی400 لیتر در ثانیه آب استحصال شود.

وی با اشاره به اینکه در شهر همدان از دو رودخانه فصلی در فصول غیر زراعی با همکاری آب‌منطقه‌ای آب برداشت می‌شود، گفت: بر این اساس از رودخانه خاکو 400 لیتر در ثانیه آب استحصال می‌شود.

حسینی‌بیدار بابیان اینکه در سه ماه فصل بهار برداشت از سد اکباتان تا 6 میلیون متر مکعب کاهش یافت، افزود: این موضوع  موجب شد آب سد برای زمانی که از آب‌های زیرزمینی و رودخانه‌های فصلی نمی‌توان آب برداشت کرد، استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اضافه کرد: در شهر همدان در راستای رویداد همدان 2018 ، 3 میلیارد تومان بابت اقدامات میدان امام(ره)، پیاده‌راه بوعلی و اکباتان در اجرای تاسیسات و تعویض لوله‌های آب هزینه کردیم.

وی در خصوص ورود فاضلاب داخل رودخانه‌های سطح شهر همدان خاطرنشان کرد: جمعیت زیر پوشش فاضلاب در کشور 44 درصد است در حالی که در استان همدان با وجود افزایش 18 درصدی جمعیت، میزان بهره‌مندی از فاضلاب 72 درصد است.

حسینی‌بیدار با بیان اینکه در سال 97 تصمیم بر این است که جمعیت زیر پوشش خدمات فاضلاب در حاشیه شهر به 95 درصد برسد، اظهار داشت: امسال در سه رودخانه که فاضلاب وارد آن می‌شد، جداسازی فاضلاب انجام می‌شود که از جمله آن می‌توان به رودخانه دیزج، منوچهری و حصار مطهری اشاره کرد.

انتهای پیام/ج

برداشت از سد اکباتان به میلیون متر مکعب کاهش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.