فرمانده انتظامی لرستان گفت: کاهش ۲۲ درصدی آمار سرقت با گشت‎زنی هوشمند و کارآمد نیروی انتظامی در حوزه پیشگیری از وقوع سرقت به دست آمده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  سردار حاجی محمد مهدیان، فرمانده نیروی انتظامی لرستان گفت: کاهش ۲۲ درصدی آمار سرقت با گشت‎زنی هوشمند و کارآمد نیروی انتظامی در حوزه پیشگیری از وقوع سرقت به دست آمده است.

وی افزود: با برآورد‌های اطلاعاتی و اجتماعی انجام شده و ارتقاء قدرت پیشگیری در سطح استان لرستان در حوزه پیشگیری از وقوع سرقت‎ها شاهد کاهش ۲۲ درصدی وقوع سرقت بوده‎ایم.

فرمانده انتظامی لرستان از انهدام ۲۱۰ باند حرفه‎ای سارقان مسلح و عادی خبر و ادامه داد: همچنین در راستای مبارزه با تهیه و توزیع‎کنندگان مواد مخدر با کشف ۴ تن و یکصد کیلوگرم انواع مواد مخدر شاهد افزایش ۲۰ درصدی کشفیات در این حوزه هستیم.

مهدیان اضافه کرد: در این راستا ۱۸ هزار و ۵۴۵ نفر قاچاقچی، خرده‎فروش و توزیع‎کننده مواد مخدر و معتاد متجاهر دستگیر شد‎ه‎اند و امسال در حوزه مبارزه با مواد مخدر شاهد افزایش ۴۲ درصدی کشفیات هستیم.

وی مبارزه با قاچاق کالا را یکی دیگر از اولویت‎های نیروی انتظامی لرستان برشمرد و افزود: رسالت ما در سال حمایت از کالای ایرانی در زمینه مبارزه و مقابله با قاچاق کالا سنگین‎تر شده است.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه لرستان سال گذشته در زمره ۸ استان برتر کشور در حوزه کاهش تصادفات قرار گرفته است، تاکید کرد: همچنین در سایه اقدامات پلیس لرستان در رتبه ۲۵ نزاع و درگیری در کشور قرار گرفته و آمار‌های نزاع و درگیری و تیراندازی نیز به ترتیب با کاهش ۹ و ۷ درصدی همراه بوده است.

مهدیان ادامه داد: همچنین با انجام بیش از ۳ هزار مشاوره در کلانتری‎ها در زمینه‎های مختلف مانند اختلافات خانوادگی و ملکی ۷۴ درصد از شکایات منجر به صلح و سازش پایدار شده است.

وی با اشاره به اینکه طی ۹ ماه گذشته حدود ۷۹۰ هزار بار تلفن فوریت‎های پلیس در لرستان زنگ خورده است، تصریح کرد: قریب به ۷۴ درصد این تماس‎ها عملیاتی و ۲۷ درصد دیگر مشاوره‎ای و راهنمایی بوده است.

فرمانده انتظامی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اجرای ۹۹ طرح تجمیع عملیات مشترک انتظامی در استان موجب شد که لرستان در کشف حرفه‎ای و پیش‌دستانه رتبه نخست کشور را از آن خود کند.

مهدیان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی لرستان امسال ۲۰ اولویت را در دستور کار دارد، اظهار کرد: با توجه به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان" حمایت از کالای ایرانی" دو طرح استفاده از نقش و ظرفیت رسانه‎ها در راستای تحقق شعار سال و مبارزه با قاچاق کالا را در برنامه کاری خود داریم.

وی بیان کرد: از سویی فعالیت‎های پلیس در حوزه پژوهشی منجر به تولید دانش بومی استانی شده است، همچنین با به روزرسانی تجارب نیروهایمان دائما معایب و نواقص را را رصد و احصاء کرده و در جهت خدمت جدی‎تر و درست‎تر به مردم لرستان حرکت می‎کنیم.

انتهای پیام/د

کاهش ۲۲ درصدی وقوع سرقت در لرستان

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.