مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از بیمه بودن یک چهارم هنرمندان صنایع دستی این استان خبرداد.

سید محمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکز‌ی در گفتگوبا خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛با بیان اینکه صنابع دستی، هنر، اصالت و هویت در قالب زیبایی و فراقت است گفت: توانسته ایم از ۸ هزار نفر هنرمند ۲ هزار نفر را بیمه کنیم.

حسینی افزود: در زمینه اشتغال روستایی استان مرکزی در حوزه صنایع دستی برای ۴۲۰ نفر شغل ایجاد شده شده و ۸ هزارو ۲۰۰ نفر آموزش دیده اندو برای ۷ هزارو ۷۱۰ نفر مجور کارگاهی صادر کرده شده و ۱۰ اثر مهر اصالت یونسکو و ۵۷ اثر نشان ملی دریافت کرده اند.

وی اضافه کرد: در بخش مشاغل خانگی تعداد هنرمندان از ۲۰۰ نفر به هزارو ۱۸۰ نفر رسیده اند و سرمایه گذاری گردشگری در استان مرکزی هم از ۵/۴ میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۶۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ و ۹۷ ارتقا یافته است.

بهره برداری از ۶ بازارچه صنایع دستی در استان مرکزی


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: تاکنون ۶ بازارچه دائمی صنایع دستی در استان دایر شده است و در این بازارچه‌ها ۳ شهرستان هم در حال ساخت است.

وی اضافه کرد: تا سال ۹۲ میانگین مرمت بنا‌ها در استان مرکزی ۲۲ مورد بوده است که امسال به ۵۵ اثر افزایش یافته است و واحد‌های گردشگری هم از ۱۵۵ واحد به ۱۹۰ واحد رسیده است.

حسینی با اشاره به حضور ۹۵ هزارگردشگر در استان مرکزی در عید سال ۹۷ و ظرفیت‌های گردشگری این استان از دستگا‌های دولتی و اجرایی خواست تا در استای افزایش واحد‌های گردشگری، معرفی صنایع دستی و گردشگری استان، مرمت و بازسازی و راه اندازی موزه و تخصیص اعتبارات به اداره کل میراث فرهنگی کمک کنند تا استان مرکزی در سطح جهان معرفی و گردشگر بیشتری جذب شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.