رژیم سعودی با کمک آمریکا درصدد تشکیل نیروی نظامی جدیدی در شمال سوریه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی عربی ۲۱، مسئولان سعودی و شیوخ عشایر در مناطق شمالی سوریه در حال گفتگو برای تشکیل نیروی نظامی متشکل از عشایر عرب با کمک مالی و زیر نظر سعودی هستند.

برخی منابع می‌گویند مسئولان سعودی با مقامات عشایر عرب تماس گرفته اند تا طی هماهنگی با ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا این نیروی نظامی تشکیل شود.

عبدالوهاب عاصی، کارشناس مرکز مطالعاتی جسور گفته است بیش از دو ماه است که از تشکیل چنین نیرویی در شرق فرات سخن گفته می‌شود.

به نوشته پایگاه اینترنتی عربی ۲۱ قرار است عشیره شمر متولی این تلاش‌ها باشد تا مابقی گروه‌های عشایری را برای مشارکت در این نیرو‌ها دعوت کند تا نوعی توازن در تشکیلات خودمختاری و نیرو‌های سوریه دمکراتیک که توسط یگان‌های مدافع خلق کّردی هدایت می‌شوند، ایجاد گردد.

اسامه بشیر، رئیس «مجلس السوریین الاحرار» گفته است آمریکا در عراق نیز همین اقدام را کرد و تشکیل آنچه شورا‌های بیداری نامیده می‌شد در همین چارچوب صورت گرفت. این اقدام برای چیست؟ آیا برای آن است که اهرم عشایر سوریه از دست ترکیه خارج شود؟ مأموریت نیرو‌های عشایری چه خواهد بود؟ آیا قرار است آن‌ها با داعش بجنگند یا با مداخلات ترکیه مقابله کنند؟ یا از پایگاه‌های آمریکا حفاظت بعمل آورند؟

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، عربستان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار