مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: فرسایش خاک، مشکل همه شهرستان های فارس است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرزاد بوستانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس امروز سه شنبه در آیین معارفه معاون جدید آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی فارس با اشاره به فرسایش شدید خاک در همه شهرستان‌های استان افزود: توسعه آبخیزداری راهکاری مهم و تاثیرگذار برای مقابله با این وضعیت است.

وی با اشاره به فعالیت‌های قابل توجه در حوزه آبخیزداری استان ادامه داد: رمز موفقیت و نتیجه بخش بودن این فعالیت‌ها به سبب مشارکت‌های مردمی است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه برای توسعه طرح‌های آبخیزداری و افزایش فعالیت‌ها در این عرصه باید از تمام ظرفیت‌ها در حفاظت از منابع به ویژه آب و خاک بهره گیریم، اضافه کرد: علاوه بر این حمایت و هم افزایی دستگاه‌های پشتیبان و همچنین مشارکت خیران حوزه آبخیزداری برخوردار شویم.

مهرزاد بوستانی با اشاره به عواقب ناشی از تغییرات اقلیمی، افزایش دما و ادامه روند خشکسالی در استان تصریح کرد: از این جهت، حفاظت و نگهداری از عرصه‌های منابع طبیعی به عنوان شکننده‌ترین زیست بوم (اکوسیستم) در برابر خشکسالی و گرمای شدید، از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی بیان کرد: خشکسالی و کمبود آب سفره‌های زیر زمینی، زمینه را برای ایجاد آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی و پدیده گرد و غبار را در پی دارد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: به علت کم بودن بارش‌های زمستانه و بهاره در بسیاری از عرصه‌های منابع طبیعی فارس خشک شده و مستعد آتش سوزی هستند و با توجه به فرا رسیدن فصل گرما احتمال آتش سوزی در این عرصه‌ها وجود دارد.
مهرزاد بوستانی افزود: مشارکت و همکاری مردم در کنار اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده برای جلوگیری از آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های استان، نقش بسیار اساسی دارد.

بوستانی اضافه کرد: مشارکت مردمی و تلاش برای ارتقای فرهنگ استفاده از این منابع، تنها راه حفاظت از منابع طبیعی است.

در این مراسم، علی جواهری به عنوان معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان فارس منصوب شد.

انتهای پیام/ن

فرسایش خاک در استان فارس

برچسب ها: محیط زیست ، کم آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار