21 کودک کار تا پایان اردیبهشت امسال در همدان شناسایی شدند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان از شناسایی 21 کودک کار در همدان خبر داد.

21 کودک کار تا پایان اردیبهشت امسال در همدان شناسایی شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جمشید شیران،معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان گفت: پارسال 135 کودک کار در همدان شناسایی شده بود که تا پایان اردیبهشت ‌ماه امسال نيز 21 کودک کار در همدان شناسایی شده اند .

وی هدف از اجرای برنامه شناسایی و منع کار کودکان را کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با رویکرد توانمندسازی آنها بیان کرد و افزود: ارتقای کیفیت زندگی این کودکان در ابعاد مختلف سلامت جسمی و روانی هدف اصلی بهزیستی است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان اظهار داشت: این طرح در  مراکز استان در حال اجراست که البته 100 کودک کار نیز در نهاوند با همکاری استانداری برای توسعه این طرح شناسایی شد.

وی اضافه کرد: خدمات ارائه شده به این کودکان توسط یک مددکار حرفه‌ای و یک روانشناس ارشد بالینی انجام می شود که کودکان کار را در دو شهرستان همدان و نهاوند و در مناطقی که کار می‌کنند مورد شناسایی قرار می‌دهند.

شیران با بیان اینکه یک ارتباط حرفه‌ای توسط این مددکاران با توجه به سن و جنس با این کودکان کار گرفته می‌شود ابراز کرد: کودکان و خانواده‌ها پس از شناسایی در مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده مورد آموزش‌های مختلف خطرات مواد مخدر و سوء استفاده جنسی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ ش

21 کودک کار امسال در همدان

 

 

برچسب ها: بهزیستی ، کودک کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار