رئیس اجرائی دولت افغانستان تاکید کرد که ثبات منطقه‌ای بستگی به صلح و ثبات در افغانستان دارد .

عبدالله: ثبات منطقه به ثبات افغانستان بستگی دارد/ تروریسم خوب و بد وجود نداردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جنرال قمر جاوید باجوه، رئیس ستاد ارتش پاکستان و هیات همراه وی طی سفر به کابل با عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان دیدار کرد.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان از همکاری‌های دو طرف در ماه‌های اخیر استقبال کرد و ابراز امیدواری نمود که اجرایی ساختن «برنامه عمل افغانستان-پاکستان برای صلح و همبستگی» بتواند زمینه را برای برداشتن گام‌های عملی در مبارزه با تروریسم و اعتماد سازی میان دو کشور فراهم سازد.

وی با ابراز تعهد افغانستان به عملی‌ساختن این برنامه تاکید کرد که ثبات منطقه‌ای بستگی به صلح و ثبات در افغانستان دارد و باید از فرصت‌های ایجاد شده برای صلح و ثبات استفاده نماییم.

رئیس اجرائی دولت افغانستان در بخش دیگر از صحبت‌های خود گفت که افغانستان میان تروریسم فرقی قائل نیست و تروریسم خوب و بد اصلا وجود ندارد.

عبدالله با اشاره به آتش بس اعلام شده از سوی دولت با طالبان گفت که به رغم اعلام این آتش بس، حملات طالبان علیه قوای مسلح ادامه دارد و حکومت آماده است با حفظ منافع افغانستان به تلاش‌های صلح ادامه دهد.

رئیس اجرائی دولت وحدت ملی بر کاهش خشونت تاکید نمود و ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های دو طرف زمینه مناسب را برای کاهش خشونت فراهم سازد.

وی گفت: ادامه سیاست‌های اشتباه گذشته به نفع دو کشور نیست و باید با همکاری مشترک و تغییر سیاست تاریخ منطقه به شکل مثبت رقم زنیم. وی افزود که ما نیازمند ارسال پیام واضح و روشن به طالبان هستیم که خشونت و استفاده از دهشت افگنی راه حل نیست.

باجوه نیز در این نشست تاکید نمود که صلح و ثبات در پاکستان در گرو صلح و ثبات در افغانستان است و کشورش روی اجرایی ساختن «برنامه عمل افغانستان-پاکستان برای صلح و همبستگی» در همکاری با حکومت افغانستان به صورت جدی کار می‌کند. 

وی اظهار داشت که پاکستان به حاکمیت ملی افغانستان احترام می‌گذارد و آماده است با استفاده از تمام وسایل سیاسی٬‌ نظامی و اقتصادی برای مبارزه با تروریسم و وادار ساختن طالبان و دیگر گروه‌های مسلح برای مذاکره و صلح استفاده نماید.

آقای باجوه همچنین در صحبت‌های خود اضافعه کرد که تکرار سیاست‌های اشتباه‌ گذشته به نفع هر دو کشور نیست و با در نظرداشت مشترکات دینی ـ تاریخی فرصت آن رسیده تا با یک رویکرد نو با قضایا برخورد نماییم.

طرفین در این دیدار همچنین از تلاش‌های صلح به رهبری و مالکیت افغانستان حمایت کردند و طرف پاکستان وعده سپرد که به صورت همه جانبه با حکومت افغانستان در سایه «برنامه عمل افغانستان-پاکستان برای صلح و همبستگی» همکاری نماید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.