سازندگان اپلیکیشن لالیگا اعتراف کردند که این اپلیکیشن برای جاسوسی از کاربران ساخته شده است.

اعتراف اپ لالیگا به جاسوسی کردن از کاربرانبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، همه سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها از اینکه به حریم شخصی کاربران خود احترام می‌گذارند و از اطلاعات شخصی آن‌ها فقط در صورت اجازه آن‌ها استفاده می‌کنند، صحبت می‌کنند. این در حالی است که سازندگان اپلیکیشن فوتبالی کشور اسپانیا به نام لالیگا اعتراف کرده‌اند که هدف از ساخت این اپلیکیشن جاسوسی از کاربران بوده است.

بر اساس گزارشی که در روزنامه El Diario منتشر شده بود، این شرکت با دسترسی به برنامه موقعیت مکان‌یاب کاربران و در صورت لزوم روشن کردن میکروفون دستگاه‌های آن‌ها از اینکه این کاربران کار غیرقانونی انجام ندهند، اطمینان حاصل می‌کنند. پخش بازی‌های فوتبال برای کشورها هزینه‌های سنگینی در پی دارد که طرفداران تیم‌هایی از جمله بارسلونا و اتلتیکو مادرید باید برای تماشای آن‌ها مبلغی را پرداخت کنند. این برنامه برای این استفاده می‌شود تا از اینگونه اقدامات غیرقانونی جلوگیری شود.

گفتنی است؛ مسئولان لالیگا اعلام کرده‌اند در پی پخش بازی‌های فوتبال لیگ اسپانیا تا کنون 150 میلیون یورو از دست داده است. این مسئولان در دادگاه‌های مختلف از این عملکرد خود دفاع و عنوان کرده‌اند که از این اپلیکیشن فقط برای روشن کردن میکروفون‌ها استفاده کرده است نه برای دزدیدن اطلاعات شخصی کاربران و هیچگونه اطلاعاتی را ذخیره نمی‌کند. با توجه به اینکه هزاران کاربر در اسپانیا از این اپ استفاده می‌کنند، آژانس حفاظت از اطلاعات اسپانیا در صدد است تا ادامه کار این اپلیکیشن در اسپانیا را منحل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار