استاندارقزوین گفت: تبیین وترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه نسل جوان ضروری است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار در جلسه شورای ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت افزود: برگزاری کنگره ۳ هزار شهید امسال در استان برجسته‌ترین اقدام برای ترویج و توسعه‌ی فرهنگ و شهادت در جامعه است.

زاهدی اضافه کرد: ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت یک حرکت وجدانی و دینی است و نباید در چارچوب مقررات و محدودیت‌های اداری مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: مدیران استان در اجرای برنامه‌های فرهنگی حوزه‌ی ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت باید به جای کمیت و تعدد به کیفیت توجه کنند.

استاندار بیان کرد: دبیرخانه شورا طرح‌های فرهنگی را در زمینه ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت تببین و پیشنهاد کند تا پس از بررسی در استان اجرایی شود.

زاهدی بر ضرورت تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران تاکید کرد و افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید به با سرکشی و دلجویی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران آن‌ها را مورد تقدیر و تکریم قرار دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در این نشست گفت: در سال‌های گذشته به دلیل ناهماهنگی میان دستگاه‌ها شاهد برگزاری برنامه‌های متعدد در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت بوده ایم که از کیفیت و خروجی لازم برخوردار نبوده اند.

حقایق پور ادامه داد: قزوین ظرفیت‌های بی نظیری در زمینه شهدای شاخص مانند رئیس جمهور شهید و سید آزادگان شهید ابوترابی دارد که از آن‌ها بهره برداری لازم صورت نگرفته است.

وی افزود: استان هیچ برنامه‌ای برای شهدای شاخص خود ندارد و در مقایسه با استان‌های دیگر در این زمینه نتوانستیم به دلیل مشکلات اعتباری خوب عمل کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بسیاری از دستگاه‌ها علیرغم دستور صریح و ابلاغ دولت و طرح سپاس برای تجلیل از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران به خوبی ورود نمی‌کنند.

استان قزوین سه هزار شهید سرافراز را به نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.

انتهای پیام /

جلسه شورای ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت

برچسب ها: شهدا ، ایثارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار