به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد هادی ضیایی مهر افزود: با
ترانزیت کالا در این مسیر ریلی یک میلیون و 300 هزار لیتر سوخت کمتر نسبت به
حمل و نقل جادهای مصرف شده و به تبع آن کاهش آلودگیهای زیست محیطی را در پی داشته است.
وی گفت: در این مدت 14 هزار تن کالا از
پایانه ریلی سرخس در مرز ترکمنستان به پایانه ریلی رازی در مرز ترکیه حمل شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 39 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل راه آهن خراسان افزود: برای جابجایی این مقدار بار بطور متوسط 700 کامیون مورد نیاز بود که با جابجایی ریلی آن حجم قابل توجهی از ترافیک، سوانح و تلفات جانی و مالی ناشی از تصادفات جادهای در این مسیر کاهش یافت.
ضیایی مهر با اشاره به جایگاه مهم راه آهن در برنامه ششم توسعه کشور افزود: در شرایط اقتصادی کنونی توسعه ترانزیت ریلی به عنوان یک شاخص اساسی در اشتغال پایدار و رونق اقتصادی میتواند نقش بسزایی در اجرایی شدن بندهای 24 و 25 برنامه ششم توسعه مبنی بر جایگزینی حمل و نقل ریلی به جای حمل و نقل جادهای ایفا کند.
وی با اشاره به درآمد چهار برابری ترانزیت ریلی نسبت به ترانزیت جادهای گفت سه عامل سرعت انتقال بار، تعرفه و امنیت مسیر موجب روی آوردن صاحبان کالا و تجار به حمل و نقل ریلی شده است.
انتهای پیام//ا.س
حمل 14 هزار تن کالا از پایانه ریلی سرخس در مرز ترکمنستان به پایانه ریلی رازی در مرز ترکیه