استاندار قزوین از آثار ارزشمند قدیمی تحصیلی، تابلوی مشاهیر علمی، شخصیت‌های فرهنگی و وسایل کمک آموزشی تاریخی نگهداری شده در موزه فرهنگ و آموزش بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در این بازدید گفت: کار بسیار ارزشمندی در قزوین صورت گرفته و شکل گیری موزه فرهنگ می‌تواند به جذب گردشگر هم کمک کند.

زاهدی افزود: این موزه می‌تواند به یک مرکز مطالعاتی و پژوهشکده تبدیل شود و ما هم باید برای توسعه و حفظ آن برنامه ریزی کوتاه مدت وبلند مدت داشته باشیم.

زاهدی یادآورشد: ابتدا باید وضعیت مالکیت این موزه مشخص شود سپس برای تامین هزینه‌های جاری و عمرانی آن اقدام کرد .

وی افزود :  برای ایجاد ردیف اعتباری برای این موزه نشست با وزیر آموزش و پرورش ضروری است.

استاندار گفت: برای اجرای طرح توسعه و یا مکانی برای سرایداری باید از نظر میراث فرهنگی استفاده تا بافت معماری اصیل این بنا حفظ شود.

زاهدی یادآورشد: با ارائه برنامه کوتاه مدت باید برای تامین هزینه‌های جاری این موزه اقدام شود و در این راستا حفظ مدیریت هیئت امنایی در این موزه نیز ضروری است تا کار‌ها دولتی نشود.

وی برنامه ریزی برای بازدید مستمر دانش آموزان از موزه فرهنگ و آموزش را مهم دانست و گفت: حضور دانش آموزان در این موزه و اشنایی با دستاورد‌های آموزشی و نوع تحصیل در گذشته و آشنایی با حال و هوای نسل‌های قبل، شخصیت‌های برجسته و مشاهیر علمی می‌تواند چشم انداز روشنی در برابر اینده سازان ترسیم کند.

موزه فرهنگ و آموزش در مدرسه تاریخی دیانت که از بنا‌های دوره قاجاریه است با قدمتی بیش از ۱۵۰ سال برپا شده است.

در این موزه قدیمی‌ترین کتب درسی، کارنامه ها، دفاتر حضور و غیاب همکاران، انواع ترازو‌ها و قپان قدیمی، چرتکه قدیمی، انواع و اقسام وسایل آزمایشگاهی شیمی، فیزیک، ماشین‌های تحریر، فیلم، آپارات، صد‌ها و اسلاید و عکس مشاهیر فرهنگی و شهدای قزوین در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

حضور استاندار قزوین در موزه فرهنگ و آموزش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار