به گزارش گروه بینالملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وال استریت ژورنال، بر اساس مطالعه مرکز تحقیقاتی پیو که روز چهارشنبه منتشر شد، سال ۲۰۱۷ سال سختی برای مطبوعات آمریکا بود چرا که با کاهش مخاطب و درآمدهای تبلیغاتی مواجه شدند.
این مطالعه نشان میدهد در مجموع، متوسط فروش روزنامه ها به صورت چاپ شده یا دیجیتال، چهار درصد نسبت به سال ۲۰۱۶ کاهش داشت. اگر فروش روزنامههای بزرگ مثل نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال را در نظر نگیریم این کاهش به ۱۱ درصد میرسد.
در فاصله اواخر مارس ۲۰۱۷ تا اواخر مارس ۲۰۱۸، نیویورک تایمز در چاپهای کاغذی و اینترنتی خود حدود ۵۰۰ هزار مشترک به دست آورد. وال استریت ژورنال نیز در سال ۲۰۱۷، به طور خالص ۱۸۰ هزار مشترک جذب کرد. نگران کنندهتر اینکه، تعداد بازدیدکنندگان ماهانه پایگاههای اینترنتی ۵۰ روزنامه اول آمریکا یک و هفت دهم درصد کاهش پیدا کرد.
به گفته مایک بارتل که این مطالعه را سرپرستی کرده است، این رقمهای بد ممکن است به این ربط داشته باشد که سال ۲۰۱۷ سال بعد از انتخابات بود. از سه سال پیش، بسیاری از عناوین روزنامهها گذار به سمت دیجیتال را تسریع کردند و دسترسی پولی را به دسترسی رایگان ترجیح دادند.
این راهبرد به همراه افزایش تعرفهها برای نشریات کاغذی باعث افزایش دو و هفت دهم درصدی درآمدهای حاصل از خوانندگان شد که این اتفاق برای ششمین سال پیاپی رقم خورد. در مورد تبلیغات، درآمد مطبوعات از این راه در سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۱۰ درصد (۹.۷ درصد) کاهش داشت. سه هزار و ۲۴۰ نفر از کارکنان بخش مطبوعات آمریکا در سال ۲۰۱۷ بیکار شدند.
انتهای پیام/