کارشناس فوتبال گفت: پیروزی برابر تیم ملی مراکش از لحاظ روحی و روانی برای رویارویی مقابل پرتغال و اسپانیا تاتیر گذار است. 

ابراهیم قاسمپور در گفتگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان برابر تیم ملی مراکش در چارچوب رقابتهای جام جهانی 2018 روسیه اظهار کرد: پیروزی برابر تیم قدرتمندی همانند مراکش یک نتیجه ایده آل برای تیم ملی کشورمان محسوب می شود و این برد از لحاظ روحی و روانی برای رویارویی مقابل پرتغال و اسپانیا تاتیر گذار است. 

او ادامه داد: انتظار پیروزی تیم ملی را در این بازی نداشتم و در حالت خوشبینانه نتیجه مساوی را پیش بینی کرده بودم اما بازیکنان تیم ملی بعد از 20 دقیقه ابتدای بازی به خودشان آمدند و از افت تیم مراکش به خوبی استفاده کردند و مسلط بر بازی شدند و در نهایت از اشتباه مدافع مراکش بهره بردند و گل برتری را به ثمر رساندند. 

قاسمپور بیان کرد: بازیکنان تیم ملی زحمت زیادی کشیدند و  باتعصب و غیرت بازی کردند و پا پس نکشیدند و در همان نیمه اول تیم ملی می توانست گلزنی کند اما سردار آزمون موقعیت صددرصد گلزنی را به راحتی از دست داد. البته  در نیمه دوم بهتر بازی کردیم و در نهایت سه امتیاز شیرین با چاشنی شانس را کسب کردیم. 

کارشناس فوتبال درباره اینکه پیروزی برابر مراکش در روحیه بازیکنان تیم ملی در 2 بازی پیش رو تاثیر گذار است، گفت: صددرصد این پیروزی باعث افزایش روحیه ملی پوشان می شود و آنها در 2 بازی پیش رو هم با تمام قوا ظاهر می شوند تا برابر تیم های قدرتمند پرتغال و اسپانیا امتیاز کسب کنند. 

دفاع تیمی خوبی از تیم ملی شاهد بودیم 

او درباره عملکرد دروازه بان و خط دفاع تیم ملی فوتبال برابر مراکش تصریح کرد: بیرانوند واکنش خوبی در چند صحنه بازی داشت و خط دفاع تیم ملی هم نمره خوبی در این بازی گرفت. دفاع تیمی خوبی از تیم ملی مشاهده کردیم و 3 خط دفاع ، هافبک و حمله، فشرده بازی کردند و فضا به حریف خود ندادند و خیلی خوب همه نقاط زمین را پوشش دادند. به هر حال تیم ملی در تشکیل  لایه فشرده دفاعی همواره خوب عمل می کند و در این بازی هم شاهد درخشش عملکرد دفاعی تیم ملی بودیم. 

شجاعی  در میانه زمین تیم ملی زیاد تاثیر گذار نیست 

قاسمپور درباره تعویض های صورت گرفته در این بازی گفت: 2 تعویض صورت گرفته اجباری بود و مسعود شجاعی هم سرحال نبود و یک کارت زرد هم گرفت و کی روش کار خوبی کرد که این بازیکن را تعویض کرد. شجاعی بازیکن فیزیکی نیست و به علت تکنیک بالایش باید در نزدیک محوطه 18 قدم بازی کند تا برای تیم ملی موثر باشد و در میانه زمین زیاد تاثیر گذار نیست. میانه زمین به بازیکنی همانند ابراهیمی نیاز دارد که با بازیکنان حریف درگیر شود و این بازیکن به خوبی توپهای حریف را قطع می کرد و اجازه بازی سازی به حریف نمی داد. 

کارشناس فوتبال درباره بهترین بازیکن تیم ملی در این بازی گفت: معتقدم همه بازیکنان در پیروزی تیم ملی نقش داشتند و با جنگندگی توانستند برابر مراکش به برتری دست یابند. 

انگیزه ملی پوشان برای تیم های اسپانیا و پرتغال مشکل ساز می شود 

قاسمپور درباره دومین بازی تیم ملی ایران برابر اسپانیا گفت: تیم ملی اسپانیا یکی از تیم های قدرتمند است و تیم ملی بازی سختی برابر این تیم خواهد داشت اما جذابیت فوتبال به غیر قابل پیش بینی بودنش است  و شاید بتوانیم از این تیم امتیاز بگیریم. البته انگیزه بازیکنان ما برای تیم های فوتبال اسپانیا و پرتغال مشکل ساز می شود. 

فاصله زیادی میان بازیکنان ذخیره و اصلی وجود ندارد 

کارشناس فوتبال درباره نگرانی بابت مصدومیت ابراهیمی و جهانبخش در این بازی گفت: امیدوارم جهانبخش و ابراهیمی آسیب دیدگی شان شدید نباشد و بتوانند در بازی های بعدی به تیم ملی کمک کنند اما اگر آنها نتوانند بازی کنند فاصله زیادی میان بازیکنان ذخیره و اصلی نیست و بازیکنان جایگزین می توانند به خوبی جای خالی براهیمی و جهانبخش را پر کنند. 

قاسمپور در پایان خاطر نشان کرد:  آرزویم سربلندی و افتخار آفرینی تیم ملی در جام جهانی روسیه است و امیدوارم موفقیت تیم ملی در این رقابتها باعث شود که مسئولان به خود بیایند و برنامه ریزی بهتری برای سال های بعد انجام بدهند تا این موفقیت ها تداوم داشته باشد. 

بیشتر بخوانیم: 

ایران ۱ - مراکش صفر / ایران با پیروزی بر مراکش آبروی آسیا را در جام جهانی خرید + فیلم و تصاویر

دیرترین گل به خودی تاریخ جام جهانی

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار