فرماندار شهرستان هریس بر ضرورت حمایت حمایت و جذب سرمایه‌گذاردستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  محمودی فرماندار هریس حمایت و جذب سرمایه‌گذار را از اولویت‌های کاری همه مدیران دستگاه‌های اجرایی برشمرد و افزود: حمایت و جذب سرمایه‌گذار برای تولید و ایجاد اشتغال باید در اولویت مدیران باشد تا با افزایش سرمایه‌گذاری در منطقه وضعیت کار و تولید بهبود یابد.

وی از تخصیص اعتبار بودجه ۲۰۰ میلیارد ریالی برای این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: این اعتبارات از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و موضوع قانون استفاده متوازن از امکانات کشور است.

علی محمودی گفت: در برنامه ششم توسعه دو شاخص مهم جمعیت و محرومیت برای تقسیم اعتبارات مورد توجه برنامه ریزان کشوری قرار گرفته است.

وی با توصیه به مدیران دستگاه‌ها به منظور تلاش برای جذب اعتبارات اختصاص یافته، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌ها باید با سازمان مربوطه خود ارتباط بیشتری داشته باشند تا بتوانند اعتبارات بیشتری را از محل اعتبارات ملی بی نام جذب کنند و همچنین نظارت و کنترل لازم بر طرح‌ها را داشته باشند.

محمودی در مورد رونق صنعت گردشگری شهرستان نیز گفت: صنعت گردشگری باید به جایی برسد که منجر به رشد معیشت مردم شهرستان شود.

وی افزود: وجود ذخایر معدنی، صنایع دستی، سرمایه انسانی و دانش ضمنی آن‌ها پتانسیل‌های لازم را برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصادی در شهرستان هریس ایجاد کرده است.

محمودی با بیان اینکه توانایی استفاده از ظرفیت‌های پیرامون شهرستان نیز مصداق برونگرایی در این صنعت است، اظهار داشت: کلانشهر تبریز می‌تواند سرریز مناسبی برای فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی شهرستان هریس باشد.

وی افزود: در میان پروژه‌های ملی شهرستان، جاده تبریز - هریس - اهر جزو فعال‌ترین پروژه‌ها به شمار می‌رود که سال گذشته ۲۵۰ میلیارد ریال به این پروژه تخصیص داده شد و امسال در سفر اخیر ریاست جمهوری یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار تصویب شد. 

 

انتهای پیام/ش

تصویب  یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای جاده تبریز - هریس - اهر

برچسب ها: صنعت ، جاذبه گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.