رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک گفت: امسال بیش از ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت گندم آبی و ۱۲ هزار هکتار نیز به کشت گندم دیم اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  سید هدایت‌الله موسوی بیان، رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک داشت: در فصل کشت گذشته، بیش از 31 هزار تن از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک به تولید انواع گندم، اختصاص یافت.

وی افزود: در فصل کشت گذشته، کشاورزان اندیمشک بیش از 4 هزار تن بذر گندم یارانه‌ای دریافت کرده‌اند که به ازای هر هکتار از اراضی کشاورزی اختصاص یافته به کشت گندم، 200 کیلو گرم بذر در اختیار کشاورزان  و به صورت یارانه‌ای، قرار گرفته است.

موسوی عنوان کرد: امسال 2 مرکز قرنطینه در شهرهای اندیمشک و هندیجان برای ضد عفونی کردن کمباین‌های مهاجر استان راه‌اندازی و فعالیت خود را هم‌زمان با آغاز فصل برداشت گندم در استان، آغاز کرد ‌که با راه اندازی این مرکز در شهرستان ، بیش از یک هزار کمباین مهاجر وارد شهرستان و ضد‌عفونی شد.

موسوی با بیان ادامه داد: بیش از 100 کمباین نیز در شهرستان اندیمشک در برداشت گندم کشاورزان به فعالیت پرداخت و پس از اتمام عملیات برداشت گندم 4 مرکز برای خرید تضمینی گندم تولید شده در شهرستان انتخاب شدند.

وی گفت: اتحادیه‌های تعاون روستایی، کارخانه آرد، سیلوی بنوار ناظر و سیلوی اندیمشک مراکز خرید گندم کشاورزان شهرستان اندیمشک در فصل کشت گذشته، بوده‌اند که علی رغم خشکسالی و طوفان، امسال اندیمشک این حجم برداشت یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید گندم استان بوده است.

موسوی در پایان افزود: امسال سیلوی بنوار‌ناظر شهرستان بیش از 40 هزار تن گندم از کشاورزان رابه صورت تضمینی خریداری کرده است و میزان خرید تضمینی از کشاورزان شهرستان توسط اتحادیه‌های تعاون روستایی 20 هزار تن، سیلوی شهرستان 10 هزار تن و کارخانه آرد اندیمشک نیز، 4 هزار تن بوده است.

انتهای پیام/م

31 هزار تن گندم از اراضی کشاورزی اندیمشک برداشت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.