رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در راستای کمک به شکوفایی بخش کشاورزی استان بوشهر، در سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی، مشاغل خانگی و صندوق مکانیزه توسط بانک‌های عامل در سطح استان بوشهر پرداخت شده است.

۱۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی استان بوشهر پرداخت شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدتقی منوچهری اظهار داشت: در راستای کمک به شکوفایی بخش کشاورزی استان بوشهر، در سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی، مشاغل خانگی و صندوق مکانیزه توسط بانک‌های عامل در سطح استان بوشهر پرداخت شده است.

وی افزود: با پرداخت این تسهیلات، انتظار می‌رود بخش عمده‌ای از کشاورزی سنتی استان به صنعتی تبدیل و زمنیه افزایش میزان بهره‌وری در این بخش با پایه صادراتی محصولات تولیدی ایجاد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌های این سازمان در استان بوشهر، تعیین وضعیت اراضی کشاورزی و نخیلات این استان بر اساس الگوی طرح کاداستر بود که ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی استان مشمول این طرح قرار گرفته و پس از بررسی‌های نهایی توسط سازمان نقشه‌برداری کشور، زمینه اجرای طرح کاداستر و معرفی برای اخذ سند ثبتی انجام می‌شود.

منوچهری بیان کرد: از دیگر فعالیت‌های سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر، اجرای طرح ارتقاء کیفیت محصول سالم است که در سه سال گذشته در سطح ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان بوشهر با اعتبار ۳۴۵ میلیون تومان و با همکاری اداره کل استاندارد استان بوشهر انجام و ۱۷۰ نمونه برای استانداردسازی محصول به آزمایشگاه ارسال شده است.

وی با بیان اتمام اجرای مطالعات آبخیزداری در یک میلیون و ۳۹ هزار هکتار از اراضی استان بوشهر تا پایان سال گذشته، عنوان کرد: با اجرای این طرح، زمینه انجام عملیات آبخیزداری در ۲۳۱ هزار هکتار از این اراضی انجام شده که نقش مهمی در حفظ سفره‌های زیرزمینی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: یکی از مهمترین معضلاتی که پس از خشکسالی‌های ده‌ساله در استان بوشهر سبب آسیب‌های جدی به نخیلات استان بوشهر شده، هجوم آفات چوب‌خوار به نخیلات است که برای مقابله با آن، طرح مدیریت جامع آفات خرما در دو شهرستان دشتستان و تنگستان به اجرا در آمد که در مجموع در این دو شهرستان شاهد اجرای این طرح در هفت هزار هکتار در سال گذشته بوده‌ایم و امسال نیز این طرح با قوت ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/م

در سال گذشته تسهیلات به بخش کشاورزی استان بوشهر پرداخت شده است

برچسب ها: کشاورزان ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.