مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان از تولید یک میلیون و 680 هزار گُل شاخه بریده یا همان گُل رُز در همدان خبر داد.

تولید یک میلیون و 680 هزار گُل رُز در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  حسین فضلی مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان  با بیان اینکه تولید گل شاخه بریده یک میلیون و 680 هزار شاخه در سطح 14 هزار متر مربع است، افزود: بیشتر این گلها صادراتی بوده و به کشورهای مختلف صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 30 گلخانه  به مساحت 14 هزار متر مربع در همدان فعال است، تصریح کرد: در سال زراعی گذشته 9 هزار و 600 تن محصول از گلخانه‌های همدان برداشت شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه میزان سطح گلخانه های شهرستان در سال 95 حدود 29 هکتار بوده است گفت:  این میزان در سال جاری به بیش از 30/5 هکتار در سال جاری رسیده است.

فضلی ادامه داد: در سال جاری 4 پروانه بهره برداری گلخانه به مساحت 53 هزار متر مربع صادر شده است.

وی  با بیان اینکه از خرداد سال گذشته تا کنون 11 هزار تن گوشت مرغ در شهرستان همدان تولید شده است، اظهار کرد: در این شهرستان 60 واحد فعال صنعتی و سنتی تولید این میزان گوشت را برعهده داشته اند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه 42 واحد گوشتی و شیری و 7 واحد گوسفنداری در همدان فعال است ادامه داد: تولید سالانه گوشت قرمز در این شهرستان 2 هزار و 970 تن ، که سال 95،  2 هزار و 879 تن بوده است.

فضلی با اشاره به اینکه18هزار کلنی زنبور عسل در این شهرستان وجود دارد، گفت: 177 تن عسل  توسط 205  زنبوردار تولید می‌شود.

وی ادامه داد: این شهرستان با داشتن 6واحد مرغ تخم گذار سالانه 3 هزارو 771 تن تخم مرغ تولید می کند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه 52 واحد جمع‌آوری شیر در شهرستان همدان فعال است گفت: پارسال 38 هزار تن شیر در همدان تولید شد.

وی در زمینه تولید ماهیان زینتی و خوراکی در همدان گفت: 25 واحد سردآبی و 18 واحد ماهی گرم آبی سالانه 720 تن ماهی تولید می کنند.

فضلی با اشاره به اینکه  با اجرای روش های نویین آبیاری می توان راندمان  را از 35درصد به بالای 50 درصد ارتقا بخشید، گفت: جهاد کشاورزی شهرستان همدان تا پایان سل 96 حدود 18 هزار و 114 هکتار از اراضی مستمر آبیاری شهرستان را به سیتسم های نوین آبیاری تجهیز کرده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان ادامه داد: 26 هزار هکتار از اراضی آبی شهرستان مستعد اجرای این سیستم ها می باشد که حدود69 درصد اراضی به سیستم های نوین تجهیز شده اند.

وی تصریح کرد: به ازای هر هکتار اجرایی آبیاری تحت فشار به طور متوسط 4 هزار متر مکعب صرفه  جویی در مصرف آب در سال اتفاق می افتد.

فضلی هدف از اجرای طرح آبیاری تحت فشار را بهبود مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی، ارتقا بهره وری آب و افزایش راندمان آبیاری در سطح مزارع عنوان کرد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان در درباره رفع مشکل کم آبی در همدان گفت: مسدود نمودن چاههای غیرمجاز،  نصب کنتور های حجمی و هوشمند بر روی چاههای آب کشاورزی، اجرای طرح های آبخیز داری و آبخوان داری و تغییر الگوی کشت می تواند راهگشا باشد.

انتهای پیام/ص.ف

تولید بیش از یک میلیون گل شاخه بریده در همدان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.