سرپرست فرمانداری تنگستان گفت: عملیات لایروبی اسکله بندر بوالخیر اجرایی می‌شود.

اجرای عملیات لایروبی اسکله بندر بوالخیر اجراییبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد دشتی ظهر یکشنبه در نشست تکریم و معارفه مسول دفتر امور دریایی و بندری بندر بوالخیر در بخش دلوار، اظهار داشت: پروژه‌ی لایروبی اسکله بندر بوالخیر در مرحله مناقصه است و پیش بینی می‌شود در ماه آینده، عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.

سرپرست فرمانداری تنگستان اضافه کرد: این پروژه با عمق ۴ متر اجرا خواهد شد که باعث می‌شود شناور‌ها و لنج‌های با تناژ بالا، قابلیت پهلوگیری در این اسکله را داشته باشند.

وی تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های بندری از عمده مطالبات مردمی است که در حوزه ساحلی تنگستان سکونت داشته و معیشت آن‌ها در ارتباط و وابسته به دریاست و این مهم در برنامه‌های کاری و اولویت دار فرمانداری شهرستان است.

سرپرست فرمانداری تنگستان افزود: با توجه به ظرفیت بالایی که در خصوص صادرات کالا و مواد غذایی از طریق بندر بوالخیر ایجاد شده است، توسعه این زیرساخت‌ها در بوالخیر، می‌تواند نقش مهمی در تسریع فرایند بارگیری و تخلیه داشته باشد.

این مقام مسول لایروبی اسکله بندر محمدعامری و بوالخیر را به منظور پهلوگیری شناور‌هایی با تناژ بالا و همچنین برای امکان پهلوگیری شناور‌های فلزی لازم و ضروری دانست و گفت: توسعه اسکله بوالخیر به منظور تسریع در فرایند بارگیری و تخلیه، می‌بایست از ۵۰ متر به ۲۰۰ متر اجرایی شود.

وی همچنین تجهیز اسکله بندر بوالخیر به سیستم اطفای حریق و شناور آتش خوار را به سبب آتش‌سوزی‌های اخیر ضروری دانست و خواستار تجهیز این اسکله به این موارد ایمنی شد.

در این نشست که با حضور معاون امور دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و در دفتر فرماندار تنگستان برگزار شد، از زحمات سعید فقیه مسول دفتر امور دریایی و بندری سابق بندر بوالخیر تقدیر و احمد رییسی برای این سمت معارفه شد.

انتهای پیام/م

عملیات لایروبی اسکله بندر بوالخیر اجرایی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.