سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از کشف، ضبط و امحاء بیش از ۹ تن انواع فراورده خام دامی فاسد و ناسالم در طرح تشدید نظارت بهداشتی ماه مبارک رمضان در شهر کرمانشاه خبر داد.

صیاد غلامی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، با اشاره به انجام سه هزار و ۸۰۰ مورد بازدید از مراکز تهیه، استحصال، نگهداری و عرضه فراورده‌های خام دامی، افزود: در جریان این بازدید‌ها پنج واحد عرضه متخلف که سلامت مردم را به خطر می‌انداختند با دستور مقام قضایی پلمب شد.

وی مقابله با بیماری‌های استراتژیک دامی و نظارت بر بهداشت عمومی را از وظیفه‌های اصلی دامپزشکی برشمرد و عنوان کرد: در بخش نظارت بر بهداشت عمومی که به صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است هیچ گونه مماشاتی نداریم و با هرگونه تخلف به شدت برخورد خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: هرگونه عرضه گوشت ناسالم و خارج از چرخه کشتار مشمول برخورد‌های سخت دامپزشکی و تشکیل پرونده قضایی خواهد شد.

غلامی یادآوری کرد: گوشت‌هایی که خارج از شبکه بهداشتی و مجاز کشتارگاه عرضه می‌شود ممکن است بهای پایین تری داشته باشد، اما تهدید جدی برای سلامت مردم محسوب می‌شود، زیرا دامپزشکی امکان هیچ گونه نظارت بهداشتی و شرعی بر این گوشت‌ها را ندارد.

تصمیم با خود مردم است، ارزان خریدن گوشت مهمتر است یا استمرار سلامتی.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از راه‌های ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو خرید و مصرف گوشت کشتار غیر مجاز است.

 

انتهای پیام/ی

 

تب کنگو در کمین است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.