استاندار کردستان گفت: هم اکنون حدود هزار و ۴۰۰ طرح در بانک‌ها در انتظار بررسی است و باید در تاپایان هفته جاری همه آن‌ها بررسی و نتیجه در جلسه هفته آینده اعلام شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان کردستان با بیان اینکه بخش صنعت و خدمات ما در استفاده از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی موفق عمل نکرده است گفت: اگر استان‌های دیگر می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند مانیز حق داریم از این فرصت پیش آمده استفاده و سهم مان را از بخش صنعت در روستا‌ها دریافت کنیم.
وی با اعلام اینکه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی ارزان قیمت و روزنه‌ای برای رونق تولید و اشتغال در روستا‌ها است اظهار کرد: دستور العمل‌ها مدام در حال تغییر است وهمین امر فرصتی برای پیدا کردن راه‌های نو برای دریافت تسهیلات به شمار می‌رود.
مرادنیا با ابراز نارضایتی از میزان دریافت تسهیلات اشتغال روستایی از هفته گذشته تاکنون گفت: طبق آمار‌های موجود استان‌های دیگر پیشرفت و ما پس رفت داشته ایم و انتظار داشتیم از رده دهم کشور به رده پنجم برسیم که این اتفاق نیفتاده است.
استاندار کردستان به سامانه ثبت نام اشتغال پایدار روستایی اشاره کرد و گفت: این سامانه تا پایان هفته باز است و هر لحظه ممکن است بسته شود و ما از این فرصت نتوانیم استفاده لازم را ببریم.
وی خواستار بررسی سریع دلایل موفقیت استان‌های دیگر در دریافت تسهیلات اشتغال روستایی شد و افزود: هم اکنون حدود هزارو ۴۰۰ طرح در بانک‌ها در انتظار بررسی است و باید در تاپایان هفته همه آن‌ها بررسی و نتیجه در جلسه هفته آینده اعلام شود.
مرادنیا تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط و بانک‌ها تمام وقت برای برای ثبت نام کلیه طرح‌های متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی وقت بگذارند.
وی افزود: امیدوارم با تلاش‌های صورت گرفته حوزه اشتغال روستایی در استان بتواند شاهد افزایش اشتغال و رونق تولید باشد.
حسین فیروزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه کردستان از لحاظ حجم و تعداد طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها سومین استان کشور است، افزود: استاندار کردستان در بخش پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال روستایی نگران است و امیدوارم با تدابیر اندیشیده شده در کمترین زمان ممکن رسیدگی‌ها سرعت بگیرد و میزان پرداختی‌ها به نحو چشمگیری افزایش پیدا کند.
وی با بیان اینکه سهم استان کردستان از طرح اشتغال پایدار روستایی ۱۳۰ میلیارد تومان است افزود: تاکنون در سطح استان ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌های عامل به طرح‌های اشتغال روستایی پرداخت شده است که این روند حتما در روز‌های آینده تغییر محسوسی به خود خواهد دید.
فیروزی در ادامه سخنان خود استان کردستان را از لحاظ رتبه پرداخت ۲۱ کشوری اعلام کرد وگفت: از بانک‌های عامل انتظار می‌رود طرح‌های معرفی شده را در کمترین زمان بررسی و به طرح‌های دارای توجیه فنی تسهیلات پرداخت کنند.
وی خواستار پذیرش طرح‌های جدید ارایه شده کشاورزی توسط بانک‌ها شد و افزود: ممکن است در طرح‌های معرفی شده جدید ایده ها‌ی مطلوبی وجود داشته باشد وپذیرش آن‌ها بتواند عامل جذب اعتبارات بیشتر شود.
فیروزی مدیران و روسای بانک‌ها را به تغییر زاویه دید نسبت به طرح‌های معرفی شده ودارای توجیه فنی و اقتصادی فراخواند و اظهار کرد: مهمترین مسئله برای ما ایجاد اشتغال ورونق تولید در کردستان است ولازم است هم مدیران از این دریچه به مسئله نگاه کنند.

انتهای پیام/م

سهم استان کردستان از طرح اشتغال پایدار روستایی ۱۳۰ میلیارد تومان است

 

برچسب ها: اشتغال ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.