معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: با ارائه خدمات توانبخشی، آموزشی و درمانی، 10هزار و 437 نفر از معلولان استان، زیر پوشش خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛نیلوفر اختیاری معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: علاوه بر روستاها، 14شهرستان در استان کرمانشاه از نظارت 15نفر از کارشناسان آموزش دیده سازمان بهزیستی و 131نفر تسهیل گر محلی تحصیل کرده همکار با سازمان بهزیستی استان برخوردار است.
وی گفت: تاکنون حدود 2دهه از فعالیت برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه در ایران می گذرد و استان کرمانشاه نیز با دستور کار شناسایی افراد معلول و ارائه آموزش های مربوطه در سال 83 در بخش کوزران کار خود را آغاز کرده است.
اختیاری افزود: تاکنون خدمات ارزنده ای به معلولان و مددجویان روستایی زیر پوشش سازمان بهزیستی در راستای توسعه سلامت، گسترش آموزش، ارتقا ظرفیت های اجتماعی و توانمندسازی گروه های هدف انجام شده است.
وی افزود: توانبخشی مبتنی بر جامعه (cbr )راهبردی است که به دنبال توانمندسازی و تلفیق اجتماعی تمام افراد معلول با هدف ارتقای کیفیت زندگی این افراد و خانواده های آنان و همچنین حصول اطمینان از شمول و مشارکت اجتماعی آنان ناشی می شود.
اختیاری گفت: برنامه حاضر شامل شناسایی، آموزش و توانمندسازی جمعیت هدف دچار معلولیت و افرادی که در معرض معلولیت قرار دارند به ویژه در مناطق روستائی محروم و دورافتاده که دسترسی به خدمات توانبخشی و بهداشتی کمتر است، می باشد.
وی گفت: این مهم از طریق ارائه تسهیلات و خدمات محلی با استفاده از ظرفیت و منابع غیردولتی، محلی، تحصیل کردگان بومی و کارکنان متخصص سازمان بهزیستی در زمینه توانبخشی مبتنی برجامعه محقق می شود.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

تاکنون حدود 2دهه از فعالیت برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه در ایران می گذرد

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.